Era Varmblod.

Sv: Era Varmblod.

Men herregud, isf borde de flesta travare som blivit omskolad till ridhäst ha väldigt allvarliga nackskador :rofl:

man ska tänka på att det tar tid och inte stressa med varmblod. När dom går på trav så rör dom sitt bäcken för att få ut bakbenen och komma fram fortare. detta kan ta mycket tid och tålamod innan dom musklar sig och hittar balansen när dom helt plötsligt ska gå i form och trampa under sig.. låt det ta tid och jobba med skritt och trav tills det funkar bra. jag har haft mitt varmblod i ca 4 månader och nu börjar han att mjukna..

Senast ändrad:

det är bara att jobba på som med vilken häst som helst fast man ska va uppmärksam på deras stresstendenser..

De ja inte förstått, stress? Gäller absolut inte alla travare, skulle
vi lugna ner våra travare från stress skulle dom sova jämt, å knappt kunna gå framåt. Min travare kan visa stress när de är tävling, men dom andra 2 travarna, lugna som filbunkar, som vilken häst som helst. Så just stressfaktorn har inte Bara travare å specielt inte våra :D

Genom att bygga upp hästen lugnt och sakta.
Låta den bygga rätt muskler i ryggen (eller ja hela kroppen) genom varierat arbete och med en väl anpassad foderstat.

Tömkörning är bra. Cavalleti är också bra.
Likaså hoppa studs.
Skaffa en bra tränare och se till att alla grunder sitter ordentligt först. Ta en sak i taget. Formen kommer när hästen är redo

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 056
Senast: Sel
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 386
Senast: Lutten
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar