J
JennyPettersson
Sv: Varför dömma ut alla Varmblod och gammla travare
Jag håller med dej fullt ut! Jag har oxå ett varmblod hon är startad två gånger men det var inte hennes grej så hon fick bli ridhäst. Hon är den bästa som finns hon älskar att vara skogsmulle men är även väldigt duktig på dressyr. men hon kommer aldrig bli lika uppskattat som en annan lika duktig dressyr häst eftersom hon är en "gammaltravare". Detta är sjukt, tänk om vi behandlade människor likadant?
Tack till alla människor som förstår att rasen eller det förflutna på hästen inte spelar någon roll. Bara för att man är en travare så kan man ha ett hjärta av guld!
Jag vet om att många vill få till det att ALLA Varmblod är gammla travare. Och jag möter nästan dagligen att jag får en kommentar om min häst. Folk tycker att den är sååå fin, när dom frågar vilken ras det är på den, så säger jag som det är ett Svenskt Varmblod. Då vänder dom från att tycka att den är såå fin till att säga "rider du på den!?" Ja, det gör jag. Då får jag en j*vligt hemsk kommentar "Kan den verkligen något? , Jag menar det är ju en gammal travare." Vem har sakt att en gammal travare inte kan bli en mycket bra ridhäst?? Min gammla travare har en sån personlighet som jag aldrig har känt/sett hos någon riktig ridhäst. Jag menar inte att vanliga ridhästar inte har en bra personlighet utan att det är något över det vanliga. Jag trivs bäst med som sakt med "gammla travare" för mig så är dom SPECIELLA det är stor skillnad att rida en gammaltravare och en så kallad "riktig" ridhäst.
Och jag tycker att det är hemst att bara för att den travare inte går bra på travet så dömmer många ut dom som slakt djur. Jag tycker och vill att man ska ge alla hästar en chans som ridhäst.
Som tur är så finns det några som ger travarna en andra chans. Tack!
Jag håller med dej fullt ut! Jag har oxå ett varmblod hon är startad två gånger men det var inte hennes grej så hon fick bli ridhäst. Hon är den bästa som finns hon älskar att vara skogsmulle men är även väldigt duktig på dressyr. men hon kommer aldrig bli lika uppskattat som en annan lika duktig dressyr häst eftersom hon är en "gammaltravare". Detta är sjukt, tänk om vi behandlade människor likadant?
Tack till alla människor som förstår att rasen eller det förflutna på hästen inte spelar någon roll. Bara för att man är en travare så kan man ha ett hjärta av guld!