Upplys henne om att om hon fortsätter trakassera dig blir det en polisanmälan för det (och spara all kontakt!). Jädra löskefolk
De ska vara glada att du inte gjorde en motanmälan om vårdslöshet i trafik.
Jag förstår tanken att inte vilja dra på sig problem... men att betala henne kommer på intet vis att garantera att det inte blir problem i förlängningen. Jag bor själv i en liten by (och är dessutom rätt välkänd pga mina föräldrar) och jag hade inte för en sekund övervägt att betala.
Dina bröder tycker jag faktiskt är oschyssta mot dig. Om de hade varit i din situation, tror du att de hade betalat? Om du betalar något ser jag snarare en risk att de tänker: "Där är någon vi kan köra över, hon viker sig direkt".
För ett antal år sedan hade vi en situation där en person försökte vara schysst i ett liknande läge. Vi har många EPA-traktorer här... en vän till mig såg en som gick ALLDELES för fort och pratade med ena föräldern till ungen (liten by - "alla känner alla"). Föräldern bad min vän att inte polisanmäla för ungen ville bli polis. Min vän ville vara schysst så det blev ingen anmälan. Kort efter det var ungdomen i tidningen... efter att ha försökt köra ifrån en civil polisbil och varit uppe i över 100km/h. Min vän ångrade sig rejält och har idag noll tolerans, det blir en anmälan direkt.