Jag hade nog inte hintat något,
var tydlig med att de måste lösa problemet.
Som @Lovisaleonora skriver ovan!
var tydlig med att de måste lösa problemet.
Som @Lovisaleonora skriver ovan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@tara Ursäkta, men vilket dåligt råd? Ska man ha hästar hemma får man se till att ha råd och tid att bygga staket! Det är väl en jättestor skillnad på att någon gång hjälpa till med en sjuk häst eller låna ut en skottkärra, går inte alls att jämföra med att ha fungerande staket!Gå och knacka på hos grannen.
Gå över till grannen spendera 4 timmar med att jorda staketet, kolla staketet så att tråden inte ligger mot grund. Kräv därefter eventuellt att grannen skaffar nytt el-aggregat eller nya trådar.
Rätt vad det lider är det Du som har lösa hästar eller fånghäst eller kolik eller något, trasig kärra kanske, dålig hovis eller veterinär.
Sluta polisanmäl och gnälla på forum. Var snäll och hjälp till eftersom grannen uppenbarligen har problem.
Smaken är som baken, en vet aldrig vad grannen har i bakfickan när en bor på landet.@tara Ursäkta, men vilket dåligt råd? Ska man ha hästar hemma får man se till att ha råd och tid att bygga staket! Det är väl en jättestor skillnad på att någon gång hjälpa till med en sjuk häst eller låna ut en skottkärra, går inte alls att jämföra med att ha fungerande staket!
Varför inte polisanmäla? Det är ju livsfarligt om lösa hästar kommer ut på vägen!
Om hen sköter maskinparken och övrig egendom lika väl som hen sköter hästar och staket så spelar det nog ingen roll vad som finns i bakfickan.Smaken är som baken, en vet aldrig vad grannen har i bakfickan när en bor på landet.
Gå och knacka på hos grannen.
Gå över till grannen spendera 4 timmar med att jorda staketet, kolla staketet så att tråden inte ligger mot grund. Kräv därefter eventuellt att grannen skaffar nytt el-aggregat eller nya trådar.
Rätt vad det lider är det Du som har lösa hästar eller fånghäst eller kolik eller något, trasig kärra kanske, dålig hovis eller veterinär.
Sluta polisanmäl och gnälla på forum. Var snäll och hjälp till eftersom grannen uppenbarligen har problem.
Då kan man sätta en tråd nära nån av dom andra, och koppla jord på den. Eller se till att vattna ordentligt på jordspetten.
Då så. Trodde han rymde trots 8 trådar. För då hade det varit smart att koppla jorden i ett par av dom.Läste du vad jag skrev?
Jag har satt upp fler trådar (ställvis åtta stycken).
Problemet är löst.
Hästen är kvar i hagen.
Då så. Trodde han rymde trots 8 trådar. För då hade det varit smart att koppla jorden i ett par av dom.
Men det är lätt att vara dryg, när man bara försöker vara snäll och tipsa dig och andra om hur man får bra ström?Det är inte lätt med tempus.
Första meningen: jag har en som VAR...
I ditt läge hade jag byggt dubbelt staket så att hästarna iaf inte kan bråka med varandra. Då har du hjälpt dig själv o slipper bry dig om deras hästar.
I ditt läge hade jag byggt dubbelt staket så att hästarna iaf inte kan bråka med varandra. Då har du hjälpt dig själv o slipper bry dig om deras hästar.
Men, det är ju ändå bara att behandla ett symptom.
Har man hingstar och vägar och trädgårdsmark så är det ju ett större problem än att de "springer lösa". Hästar som går och springer lösa kan ju skada människor också.
Jo, men hen kan ju inte ändra grannens agerande, bara sitt eget. Och eftersom grannen uppenbarligen inte bryr sig så får man se om sitt eget helt enkelt.
Det andra alternativet är ju att börja bygga på grannens hagar, och det hade iaf inte jag valt att göra.