Sparkar bakut för spöt

Sv: Sparkar bakut för spöt

Tycker det är bättre att lägga till spöet än att sitta och gnaga med skänkeln och göra hästen irriterad;)

Håller med diartistakasha: Rappa till henne ordentligt, och sparkar hon då med, rappa till igen, tills hon slutar, det hon håller på med är dumheter.

Varför inte börja med att tänka - varför är min häst trött, seg, omotiverad och ovillig att jobba?

Vi säger att du hade ont någonstans eller bara hade en ruskigt dålig dag, och jobbade med något väldigt tungt, fysiskt arbete. Du ville ta en rast och vila, varpå din chef kommer in och slår dig, varpå du förmodligen skriker att det gör ont, ska han slå dig tills du slutar skrika då? :confused:

Ärligt talat så förstår jag TS häst, klart att den protesterar på något sätt när det gör ont och den inte kan prata? Vad sägs om att börja lyssna på hästen istället för att slå den?

Och är den nu SÅ seg och bara dummar sig, så räcker det väl med att PETA lite med spöet på bogen eller bara visa det?

Där våldet tar vid slutar konsten.

Senast ändrad av en moderator:

eh, kan man inte rida på andra sätt? :crazy: Det finns alternativ.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: lirco11
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 909
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 857
Senast: Tofs
·
Ridning Jag är tretton år och rider på ridskola och har gjort i runt 4 å, vet inte hur det är på era ridskolor men på vår kan man bli fodervärd...
Svar
14
· Visningar
2 923
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama