Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ä
Träning Nu riktar jag mig främst till er som har/haft unghäst och gjort allt jobb själva! När började ni miljöträna ordentligt? (då menar jag...
Svar
7
· Visningar
1 182
T
Träning Nu tror jag att jag ger upp allt som har med hästar att göra.:( Trodde att allt skulle bli så bra nu när jag hittat en häst(ponny) som...
2
Svar
32
· Visningar
2 649
Senast: Camilla82
·
F
Träning Pga att min sadel inte passar längre kommer jag behöva rida barbacka en period och vill naturligtvis göra det så skonsamt som möjligt...
Svar
9
· Visningar
1 205
Senast: TeamPlet
·
R
Träning min lilla 4-åring är livrädd för kor. de har bytt hage till korna, de står nu i en hage så min häst kan se dem från ridbanan och när vi...
Svar
19
· Visningar
2 679
Senast: rare
·
E
Träning Hej! Jag skulle gärna ha tydligt beskrivet för mig hur och när man gör en korrekt halvhalt. Lägg gärna upp filmer ifall ni har...
2
Svar
24
· Visningar
3 220
Senast: oOJuliaOo
·
N
Träning Jag rider väldigt mycket på ängar, men som alla vet blir gräset väldigt halt när det regnar mycket som nu när det börjar bli höst...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: Noisette
·
B
Träning Hejsan! Har en fråga jag funderat på hela dagen som jag gärna vill ha svar på så till saken direkt! Varför har t. ex vissa hästar det...
Svar
11
· Visningar
1 266
H
Träning Hej, jag har kina hästra på lösdrift och har absolute etts tall cokså att ah möjligheten att ah hästaran inne. Jag tlr det är bra att ha...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Underbar
·
E
Träning Vad ska jag hitta på att öva med min 07:a har slut på ideer någon som har något kul förslag?
Svar
11
· Visningar
883
Senast: Etoile_
·
Träning Jag har ett tag märkt aqtt jag är lite stelare i ena sidan, i högerbenet rättare sagt. Men idag när vi red mot stora spegeln i ridhuset...
2
Svar
33
· Visningar
2 607
Senast: Elina8
·
I
Träning [COLOR=Purple]undefined[/COLOR Jag undrar vad anser ni om att hästarna på lösdrift , året om alltså?
4 5 6
Svar
111
· Visningar
13 236
Senast: Shantou
·
J
Träning ställning på händerna... dålig ritning men hoppas ni förstår... http://jason88pohl.bilddagboken.se/p/upload.html? tryck på 30/7 om ni...
Svar
2
· Visningar
875
Senast: Jason_Pohl
·
Träning Vet inte om jag är lite nojig nu, men jag är så himla sugen på att vara med på en träningstävling på söndag, med nya hästen. Hon har...
Svar
7
· Visningar
1 047
Träning Har en 7-åring som blev väldigt skrämd som 2-åring av en lastbil som slängde sej på tuten. Jag har miljötränat ett antal hästar, men...
Svar
8
· Visningar
1 291
Senast: Domino_s
·
G
  • Låst
Träning Är i desperat behov av sadel.. Hästen är 110 grader och har en böjd rygg, ganska hög manke, och ganska liten anläggningsyta.. Tips...
Svar
5
· Visningar
799
Senast: IngelaH
·
M
Träning Vad är det absolut första man gör när man skall börja m NH. vilket är första steget man tar m hästen el vad säger man vad är det första...
2
Svar
35
· Visningar
2 542
R
Träning Har en halvblodskorsning som är jättesnäll att rida lite tittig ibland men det är inget problem.Men ofta när man ska galoppera så hinner...
Svar
10
· Visningar
1 673
Träning Har en nsv-val som är 3 år, han är just nu på inridning och kommer väl hemåt om några veckor. Hur mkt ska jag göra med honom tycker ni...
Svar
1
· Visningar
760
Senast: Linker
·
Träning Mitt fullblod har "alltid" varit sned i korset, men nu ÄNTLIGEN har kiropraktorn fått till henne så hon är rak i korset och jämnt...
Svar
7
· Visningar
1 101
Senast: My Beauty
·
Ridning Om ni tittar på OS nu så får ni både förklaring till varför galoppiruetten inte ska inledas i sluta o även praktisk tillämpningsbevis...
12 13 14
Svar
260
· Visningar
16 385
Senast: Degree
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka