Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Idag när jag var ute och red så hade jag en annan tjej en bit framför mig som också var ute och red. Plötsligt så red hon in på en gård...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 789
Senast: Fina
·
Träning Hur vet man vilken sida som är hästens svaga? Kan det egentligen bero på stelhet? Hur hör stelhet och svaghet ihop? Stelhet/spänningar...
2
Svar
24
· Visningar
5 788
Senast: Totola
·
Träning och på bana? varför gör ni som ni gör? :) motivera. (vet att de funnits sånna här trådar tidigare men hittar ej)
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 775
Senast: Hjortronet
·
D
Träning Ska visa en 1 åring för första gången. ska man ha tyglar (tycker de verkar säkrare med longerlina) om man ska ha longerlina hur ska den...
2
Svar
29
· Visningar
2 165
Senast: ann80
·
B
Träning Ja...jag har läst alla inlägg här om fler som har svårlastade hästar. Nu är det så att jag själv har råkat ut för det och vet inte vad...
Svar
17
· Visningar
1 509
Senast: skuggi
·
Ä
Träning IKVÄLL (:bump::banana::bump::banana:) ska jag hämta hem nya hästen! Hon är närmre 1 1/2, arab/kbl travar korsning. Världens...
2
Svar
24
· Visningar
2 422
Senast: vildros
·
Träning Hur skulle ni lära en unghäst (ettåring) det här med vattenkoppar och att trycka fram vattnet själv? Eller skulle ni totalt strunta i det?
Svar
3
· Visningar
948
Senast: Loppz
·
M
Träning Kan någon ge bra tipps på hur man kan bygga muskler i ryggen och rumpan på hästen? Är det bra att klättra? Ska man då klättra med...
Svar
3
· Visningar
998
Senast: Linker
·
C
Träning Vill ha all information om bruksprov för Shetlandsponnyer. Hur det går till, vart man kan hitta ställen där man utför brukprov. liksom...
Svar
2
· Visningar
908
Senast: arabia
·
Träning Är ganska långt från detta problem men är intresserad ändå. Hur beter man sig när man ska ha med fölet ur och rida? Stannar fölen vid...
Svar
3
· Visningar
948
Senast: juni_cool
·
J
Träning Någon som vet hur tungt man får ha i släpet om man har B-körkort & kör V70 2.4 T eller en 850? Båda volvos, då :) Och har det någon...
Svar
2
· Visningar
1 023
Senast: hillevie
·
S
Träning Hej! Jag har ett vbl-sto som har gått trav men nu är utbildad ridhäst och har varit det ganska länge. Hon är mycket duktig, men har...
Svar
4
· Visningar
761
Senast: sandraR
·
M
Träning Har ett äldre fullblod som inte funkar riktigt i transporten. När han köptes för sex år sedan slog han hela vägen hem, med följden att...
Svar
3
· Visningar
1 156
Senast: Baremeg
·
L
Ridning bara undrar...ganska många rider i sina ar-sadlar utan schabrak...varför? är lite nyfiken för jag har precis köpt en Ecuyer och funderar...
Svar
7
· Visningar
2 125
Senast: Zahlo
·
F
Träning Hej! Jag köpte en nordsvensk (aldrig startad) för att bli ridhäst. Nu är det så att jag har haft henne ett tag och jag märker att...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: fraaida
·
Träning Jag funderar på en sak, har skaffat mej en bomrädd häst :) Kan man träna upp de? Asså få dom att de inte är läskigt. Behöver lite...
Svar
6
· Visningar
2 252
D
Träning Har en 14 årig hbl valack som är relativt välutbildad. Han har för det mesta haft en väldigt fin trav. Taktmässig med långa kliv och...
Svar
4
· Visningar
1 151
Senast: Diablo
·
F
Träning För en vecka sedan tog jag hem min foderhäst från ridlägret han gått på i sommar (han ägs av ridlägret). Jag hade honom förra året från...
Svar
4
· Visningar
1 013
Senast: ELine
·
Träning Jag har nyss blivit medryttare på en alldeles underbar maxad D-ponny. Det var mkt som klickade direkt i ridningen och vi kommer väldigt...
Svar
6
· Visningar
1 321
Senast: Yrja
·
Hästhantering Jag har en bekant som har ett ranghögt sto, som hon har jätteproblem med. Stoet har varit otroligt svår att fånga i hagen, men efter att...
Svar
19
· Visningar
2 777
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur