P
Pulan
Sv: Galoppombyten
Här blir man visst helt förvånad....vad tycker du är skillnaden på "westernbyten" och " riktiga" byte??...jag har ridit western i flera år nu, och jag kan tala om att vi "westernryttare" är jättenoga med våra byten. Ja, inte bara bytena, utan all ridning över huvudtaget. Våra hästar rids i samma s"kolor" som "dressyrhästarna" med undantaget att våra hästar kan göra det med egen bibehållen form medan vi har låånga tyglar.
har aldrig själv lärt någon häst byten, men en fråga som kanske är relevant i tråden - vill du lära in "hoppbyten", "westernbyten" eller dressyrmässigt korrekta byten?
Är det något av de två första kan det fungera bra att träna själv eftersom det inte gör så mycket om det inte blir "korrekt" utan räcker med ett smidigt byte för att kunna byta varv i galopp.
Men vill du ha det "korrekt" så är det en annan femma.
En grej som inte borde göra någon skada att träna på själv är att rida galopp och vända in mot mitten, skritta ett par steg och sen ställa om och fatta ny galopp åt andra hållet.
Här blir man visst helt förvånad....vad tycker du är skillnaden på "westernbyten" och " riktiga" byte??...jag har ridit western i flera år nu, och jag kan tala om att vi "westernryttare" är jättenoga med våra byten. Ja, inte bara bytena, utan all ridning över huvudtaget. Våra hästar rids i samma s"kolor" som "dressyrhästarna" med undantaget att våra hästar kan göra det med egen bibehållen form medan vi har låånga tyglar.