Sv: Nära ögat
Man blir fruktansvärt arg när man hör sådant tjaffs. Vars får vissa bilister sitt körkort ifrån? Från flingpaketet "galenskap" eller?
Jag, min mor och tjejen vi har hästen hos red varsin häst, jag red foderhästen (nordsvensk vallack), mamma red granngårdens häst(märr men vet ej rasen) för att den behövde röra på sig och tjejens egna häst(gammal travhäst vallack). Min foderhäst har ju inga problem för övrigt med trafik vanligtvis MEN den här gången var alla nervösa märren kastade nästan av min mor och jag var ju beredd med mobilen att ringa efter ambulans, men min mor klarade sig men när vi kom till vändplan så böt vi häst för hon hade så ont i ryggen. När vi är påväg hem till stallet och är rätt nära en infart till en gård mitt i skogen så står det en bil där och märren vägrar gå frammåt så jag fick kliva av efter en kvart och när jag går där med en mycket nervös häst så startar de bilen och då började alla hästar att försöka fly dock blev de inte av och jag fick en blåtå haha värsta var väl efteråt när jag satt upp o vi var nära en äng så kommer en bil, vi rider ner på ängen för att det är inte lika farligt där och hästarna kan se att det bara är en bil och vad gör inte dum f*n om inte gasar järnet iväg när den är som närmast.. ena vallacken bockar och försöker skena, märren kastar nästan av mig och foderhästen stegrar sig. Idiot säger jag bara.. man borde nästan spärra av vägarna och smälla till varje förare och säger "nu kommer ni ihåg varför ni ska köra sakta!!" banne mig ser jag föraren någonsin igen har jag väl igen na! (förlåt för ett väldigt långt svar) vi borde spärra av vägarna förbi stallen och strejka där.. alla andra strejkar ju så då får väl vi också för att få lite rättvisa??