Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Jag har en amerikansk travare.. Han är RIKTIGT pigg. Jag har två problem. Vi börjar med det jag tycker känns "störst".. Problem 1...
2
Svar
23
· Visningar
2 880
Senast: Ellaan
·
Träning Hej alla visa bukare. Tänkte dela med mig av en fundering jag skulle behöva hjälp med. En ponny jag har ridit endast två gånger och...
Svar
14
· Visningar
1 410
Senast: anni0301
·
E
Träning hejsan ;D jag skall just tävla i dressyr och vill veta några bra tips hur man får hästen att börja jobba neråt. Man skall ju sitta rakt...
Svar
6
· Visningar
1 099
Senast: anni0301
·
L
Träning Jag ha r just kopt en tva arig Pre hingst...han har blivit lite longerad tidigare med bett och inspannings tyglar, men har inte varit...
Svar
6
· Visningar
1 020
Senast: lovelylace
·
A
  • Låst
Träning Hejsan alla kunniga, jag skulle behöva lite hjälp och råd då jag är påväg att köpa häst! Nu är det så att jag har gått och blivigt kär...
Svar
5
· Visningar
1 366
Senast: IngelaH
·
S
  • Låst
Träning Jag är lite ny när det gäller tävling och sånt som hör till det, har bara ridit clear round innan, men jag hade tänkt att vara med i...
Svar
3
· Visningar
752
·
M
Träning Jag har ett åtta årigt sto som är jätteduktig på att hoppa. Hoppade henne idag för första gången (haft henne 2-3 veckor) bara 50 men hon...
Svar
8
· Visningar
1 015
Senast: hillevie
·
W
Svar
2
· Visningar
2 296
Senast: wild n crazy
·
C
Träning Har en vbl herre som var otroligt framtung när jag köpte honom. Fick tips om hur jag skulle bli av med det tung. Fick fason på det men...
Svar
5
· Visningar
1 005
Senast: Canoó
·
Träning Har i flera år stött på begreppet att skicka/lämna sin häst på tillridning. Inser nu att jag egentligen inte vet vad det innebär. Är...
Svar
10
· Visningar
4 455
Senast: lillsyrran
·
C
Träning Ridning i allmänhet, ridning för träning och tävling, skogsmulleridning, what ever, när började ni rida igen? Efter kejsarsnitt...
2
Svar
27
· Visningar
19 810
O
Träning hej jag är intresserad av att prova detta, jag har ett oerhört lättsamt tinkersto, hon är känslig för hjälper, rids barbacka i grimma...
Svar
3
· Visningar
1 110
Senast: ouiii
·
R
  • Låst
Träning Monty Roberts fick en otrolig genomslagskraft i världen genom filmatiseringen av hans roman, ”Mannen som lyssnar till hästar”. Eh, hans...
Svar
10
· Visningar
1 568
·
M
  • Låst
Träning Ja som rubriken, när börjar ni ta in era hästar? Är hästen rakad? Använder ni täcken nu? Hur kallt har ni om nätterna?
Svar
3
· Visningar
736
·
Träning När du ställer upp hästen på medellinjen, vilken kroppsdel ska då stå rakt över medellinjen? Dottern (5½ år) började för några (4)...
2
Svar
31
· Visningar
3 160
Z
Träning Vi har en valack (flockledare) som har gått till attack mot både ett sto och en valack. Han siktar in sig på en i taget och jagar den...
Svar
6
· Visningar
1 434
Senast: Mauthoria
·
Träning Jag vet inte om tråden ligger rätt, men ni får flytta den om den inte gör det. Efter att man har köpt en häst, hur länge ska man ta...
2
Svar
29
· Visningar
2 566
Senast: Trine
·
R
Träning Hejsan allihopa! Jag är en kille på 20 år, som under sommaren har upptäckt att det faktiskt är sjukt kul att rida! Var nere på...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 239
Senast: Mabuse
·
K
Träning Vet inte om tråden ligger rätt men jag chansar. Det var här för ett tag sedan som jag blev vittne till en grej som gjorde mig rätt...
Svar
6
· Visningar
1 150
Senast: kerjacques
·
P
Träning Nu har jag funderat på detta i två dygn och kom till slut fram till att jag ska fråga er bukefalister. När man befäst sitt ledarskap...
Svar
19
· Visningar
1 463
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur