Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Hur tidigt kan man börja köra in/tömköra en ponny? Har en shettis som är 1 och ett halvt kan man börja nu?
Svar
9
· Visningar
1 169
Senast: lol_lol_lol
·
Träning Jaha, hästen är bestämd! Det blev en 3åring som kommer direkt från uppfödaren där den gått tillsammans med en kompis, ej i flock. den är...
Svar
10
· Visningar
1 718
Senast: axel
·
S
Ridning la denna på western, men den verkar inte höra dit.. de hänvisar mig hit i stället...och jag har inte en aning... VAD är detta för...
Svar
8
· Visningar
1 179
Senast: sinner
·
D
Träning jag var inne precis på en tråd som handlade om att vara förstor för sin häst... det var då jag tänkte att det kanske var dags att ta upp...
Svar
5
· Visningar
826
Senast: Roheryn
·
Träning Mina barn har precis börjat på ridkola, de har varsin ponny och har ridigt ganska regelbundet i ett år lite drygt, de klarar av hästarna...
Svar
17
· Visningar
1 674
Senast: vildros
·
V
Träning Enligt horsemanship brukar man ju låta unghästen undersöka nya saker med munnen, utan att bestraffa dem när de gör det. Ungefär som...
2
Svar
21
· Visningar
1 936
Senast: skuggi
·
Ridning Jag har ett Roldans real (alta?) escuela och jag skulle vilja byta bosetter. Är det någon som har gjort det här på buke? Hur fick ni av...
Svar
4
· Visningar
1 217
Senast: Kookaburra
·
M
Träning För att motverka att din häst blir rädd eller ororlig när du ska spola, klippa, dammsuga eller nåt sånt. Börja alltid i höjd med manken...
Svar
7
· Visningar
1 095
Träning Ja, vad sjutton betyder det? Det har med ridning att göra, och är pa tyska, men mer än sa förstar jag inte. Auskauen betyder ju...
Svar
14
· Visningar
1 592
Senast: Mabuse
·
Träning Hej!! Jag har ett litet problem med min medrytte ponny å de att hon e livrädd för vattenslangen så det går verkligen inte att duscha...
Svar
15
· Visningar
1 878
Senast: Niela
·
P
Träning Hej! Jag har ett litet "problem" med min valack på 9 år. Han vägrar att slappna av i skritten och trippar fram hela tiden, så att det...
Svar
5
· Visningar
992
Senast: Zab
·
M
Träning Jag vet inte om det finns en liknande tråd, så ni får ursäkta ;) Vad är det egentligen som får hästen att gå i form? *korkad*...
Svar
14
· Visningar
1 740
Senast: Tuvisen
·
P
Träning Hej, jag skulle vilja veta hur ofta och hur ni rider era äldre hästar? Jag har en travare på 18 år, som är helt frisk och älskar att...
2
Svar
32
· Visningar
3 315
Senast: Magnum
·
J
Träning hej! hur ser ett ultimat ridpass ut för er? Vad gör ni? Vilka övningar använder ni i uppvärmingen, vad tränar ni på, vad gör ni i...
Svar
6
· Visningar
970
Senast: startpompe
·
L
Träning Mitt 11åriga halvblodssto har fått en knäpp i huvudet. Jag kan inte rida tillsammans med min stallkompis längre. Så fort hon är med med...
Svar
9
· Visningar
2 096
Senast: linus11
·
Träning Läste just igenom en tråd som handlade om hästens form, hur det känns, hur man går tillväga, vad som är rätt osv. Det kommer alltid upp...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 872
Senast: Michis
·
S
Träning Hejsan! Hur mycket kostar tillridning på ett ungefär?
Svar
8
· Visningar
1 684
Senast: starcraft
·
Träning Hur använder ni rösten?
Svar
10
· Visningar
1 091
Senast: em76
·
G
Träning Halloj! Jag tror att jag ska ta en hingst på foder och jag skulle vara såå tacksam för lite tips, typ lite allmänt bara kring hingstar...
Svar
6
· Visningar
1 247
Senast: Merwen
·
E
Träning hej jag vill kunna göra galoppombyten på min häst har någon några tips om hur man gör??
2
Svar
26
· Visningar
2 538
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar