Min häst drar i bettet och vägrar gå!

Sv: Min häst drar i bettet och vägrar gå!

Men du berättade precis att du inte kunde så mycket dressyr, så du behöver nog hjälp av tränare för att lösa problemet :)

Men du berättade precis att du inte kunde så mycket dressyr, så du behöver nog hjälp av tränare för att lösa problemet :)

Asså, visst jag kan typ.. Enkel dressyr om du förstår vad jag menar. Ja kan inte dom lite högre klasserna, jag kan tex alla vägar på ridbanan, få hästen i form, skänkelvikning m.m. Men jag kan INTE öppna, sluta, galoppombyten o.s.v..

Just det.. i vanlig dressyr kommer inte öppna och sluta först..xD Jag rider ju in min travare och öppna och sluta i skritt var det första vi lärde oss... Öppna lärdes tom in redan innan jag satt upp.. :3

Men en tränare som är bra (för det är inte alla) hjälper nog ändå dig.

Men nu börjar det gå bättre med allt, har bytt till tredelat och blivit mer bestämd, så är han stannar så tar först skänklarna, lyssnar han itne så tar jag i lite mer och sen så smackar jag, skulle han inte lyssna så tar jag spöet på baken. Går inte det tar jag spöet och skänklarna samtidigt. Till slut går det, även omd et rätt ofta blir så att vi går runt i cirklar tillsammans :grin:

Men jag ska ändå ringa till en tjej vid namn Jill Johnson. HOn är riktigt duktig har jag hört. Me det gäller ju att ha pengar till lektionen när hon kommer också ;)

Liknande trådar

Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 403
Senast: mily
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 658
Senast: Stergo
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 787
Senast: AbCdE
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 963
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka