Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Vad har ni för bett då ni rider AR? Vart har ni köpt det och vad tycker ni om det? :) vill gärna se bilder också, har försökt hitta...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 095
Senast: smiling_girl
·
Träning Har aldrig provat att rida med handhäst. Vad ska jag tänka på? Ska handhästen ha träns, eller repgrimma eller grimma? Håller man i...
2
Svar
21
· Visningar
2 125
Senast: Spirit
·
T
Träning Jag har köpt mig ett hingstföl:love: och jag undrar över lite saker: Jag hade tänkt att han skulle få gå på lösdrift i vinter med...
Svar
9
· Visningar
957
Senast: skuggi
·
F
Träning Är på jakt efter en bra sadel till min 4 åriga flicka men blir alldeles yr av allt letande... :confused: Hon lånar för tillfället ena...
Svar
13
· Visningar
1 883
Senast: Baddy96
·
D
Träning Hej finns det nån med lite tips o råd på hur man tränar islandshäst, jag har satt igång min islandshäst som jag köpte för 5 månader...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: dolphinxs
·
Träning http://www.expressen.se/sport/1.1286664/hastarna-hetsas-att-springa-gatlopp jag tyckte det var ruskigt otäckt :cry:
2
Svar
34
· Visningar
2 746
Senast: tindra
·
Träning Hur får man en häst som inte är så intresserad att ta sidförande skänkel på bästa sätt? Han kan, men bryr sig inte riktigt.
2 3
Svar
40
· Visningar
3 599
Senast: Hedda
·
Ridning Hur får ni era hästar på huget när ni tränar tramp/ sätta under sig? Vill leka fram lite passage och piaff.
2
Svar
21
· Visningar
3 854
Senast: Totti
·
L
Träning Jag undrar hur ni tänker när ni väljer det första bettet att vänja hästen vid. Olika hästar gillar ju olika bett, men någonstans måste...
Svar
7
· Visningar
1 041
Senast: Trani
·
Träning Nu har jag ingen aning om tråden ligger rätt, så himla svårt att passa in rädd tycker jag :crazy: Nu till mitt problem: Under juni...
Svar
8
· Visningar
1 211
Senast: Ponsse
·
F
Träning Jag funderar på att släppa mitt halvblod på lösdrift och jag vill inget hellre än att göra det ändå kan jag inte bestämma mig pga några...
Svar
14
· Visningar
1 126
Senast: Fitness
·
Träning Nu snurrar hjärnan på högvarv här... :angel: Hur brukar ni göra om ni har ett skåp med er i transporten som ska stå bredvid hästen...
Svar
8
· Visningar
1 047
Senast: KillerQueen
·
Träning Har ett varmblodssto som haft kotor som legat fel i ryggen. Så hon tar inte ut steget ordentlit med vänster bak. Just nu skrittar vi...
Svar
5
· Visningar
867
Senast: axel
·
Träning vet inte hur jag ska lösa detta problem. Jag har en häst på foder som har börjat rymma igenom hagen. Fast det är bra byggt stängsel med...
Svar
4
· Visningar
1 442
Senast: khisha
·
E
Träning Jag har en amerikansk travare.. Han är RIKTIGT pigg. Jag har två problem. Vi börjar med det jag tycker känns "störst".. Problem 1...
2
Svar
23
· Visningar
2 880
Senast: Ellaan
·
Träning Hej alla visa bukare. Tänkte dela med mig av en fundering jag skulle behöva hjälp med. En ponny jag har ridit endast två gånger och...
Svar
14
· Visningar
1 410
Senast: anni0301
·
E
Träning hejsan ;D jag skall just tävla i dressyr och vill veta några bra tips hur man får hästen att börja jobba neråt. Man skall ju sitta rakt...
Svar
6
· Visningar
1 099
Senast: anni0301
·
L
Träning Jag ha r just kopt en tva arig Pre hingst...han har blivit lite longerad tidigare med bett och inspannings tyglar, men har inte varit...
Svar
6
· Visningar
1 020
Senast: lovelylace
·
A
  • Låst
Träning Hejsan alla kunniga, jag skulle behöva lite hjälp och råd då jag är påväg att köpa häst! Nu är det så att jag har gått och blivigt kär...
Svar
5
· Visningar
1 366
Senast: IngelaH
·
S
  • Låst
Träning Jag är lite ny när det gäller tävling och sånt som hör till det, har bara ridit clear round innan, men jag hade tänkt att vara med i...
Svar
3
· Visningar
752
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.