P
pompa04
Sv: omusklad häst! (HJÄLP)
Håller helt med dig om lusernen. Själv har jag tex både använt lusern som ett komplement till näringsmässigt dåligt hö på en lite överviktig häst (jodå även dom behöver äta) och som ett proteinkomplement till en lite för mager men proteinkänslig häst. De ridtips du fått har väl nästan täckt in det mesta. Sällar mig till dem som lägger stor vikt vid skrittpromenader, gärna på stigar där det finns rötter o e lite ojämt så hästen får lyfta på benen ordentligt, klättra om du har möjlighet och sist men inte minst ta inte träningen på allt för stort allvar så att hästen och / el du till sist tröttnar. Med det menar jag inte att du ska slarva utan mer att du skall vara flexibel o anpassa ridningen efter såväl väder som dina känslor. Vissa dagar känns allt bara fel o såna dagar kanske man gör bäst i att bara rida ut o njuta häst oavsett vad som var planerat. Lycka till med din fina pålle !![Banana :banana: :banana:](/bilder/smilies/banana.gif)
Håller helt med dig om lusernen. Själv har jag tex både använt lusern som ett komplement till näringsmässigt dåligt hö på en lite överviktig häst (jodå även dom behöver äta) och som ett proteinkomplement till en lite för mager men proteinkänslig häst. De ridtips du fått har väl nästan täckt in det mesta. Sällar mig till dem som lägger stor vikt vid skrittpromenader, gärna på stigar där det finns rötter o e lite ojämt så hästen får lyfta på benen ordentligt, klättra om du har möjlighet och sist men inte minst ta inte träningen på allt för stort allvar så att hästen och / el du till sist tröttnar. Med det menar jag inte att du ska slarva utan mer att du skall vara flexibel o anpassa ridningen efter såväl väder som dina känslor. Vissa dagar känns allt bara fel o såna dagar kanske man gör bäst i att bara rida ut o njuta häst oavsett vad som var planerat. Lycka till med din fina pålle !
![Banana :banana: :banana:](/bilder/smilies/banana.gif)