omusklad häst! (HJÄLP)

Sv: omusklad häst! (HJÄLP)

Håller helt med dig om lusernen. Själv har jag tex både använt lusern som ett komplement till näringsmässigt dåligt hö på en lite överviktig häst (jodå även dom behöver äta) och som ett proteinkomplement till en lite för mager men proteinkänslig häst. De ridtips du fått har väl nästan täckt in det mesta. Sällar mig till dem som lägger stor vikt vid skrittpromenader, gärna på stigar där det finns rötter o e lite ojämt så hästen får lyfta på benen ordentligt, klättra om du har möjlighet och sist men inte minst ta inte träningen på allt för stort allvar så att hästen och / el du till sist tröttnar. Med det menar jag inte att du ska slarva utan mer att du skall vara flexibel o anpassa ridningen efter såväl väder som dina känslor. Vissa dagar känns allt bara fel o såna dagar kanske man gör bäst i att bara rida ut o njuta häst oavsett vad som var planerat. Lycka till med din fina pålle !:banana:

Åkte iväg för andra gången och träna dressyr igår : ) tyvärr inga bilder :( men han gick väldigt bra :D ska öva mer på höger galoppskänkel. sedan ska jag ta och hoppa några små hinder med han idag :D:D:D :banana: han har musklat till sig och blivit mkt finnare tack vare alla era råd :D<3 lägger in lite bilder ikväll på han :rofl:

haha, tror att ellaan menar att snabbt galoppera i några sekunder och sen ta de lugnt xD

puttar på tråden lite i hop om att någon har några hoppövnignar för en omusklad häst. :bump:

Liknande trådar

Gnägg Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 014
Senast: ufot
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 648
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 542
Senast: Strandad
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
400
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka