125 000 för en 15-årig D-ponny - Rimligt?

Tack för alla svar! Vart på semester så varit lite utloggad här 🎀

Vi har landat i att vi tror denna herre blir toppen! Och så tar vi den hjälp vi behöver längs vägen.
Min syrra är mycket duktig dressyrryttare så kommer nyttja henne bäst vi kan ;)

Så nu håller vi bara tummarna inför besiktning!!!
 
Vad jag förstått är det ont om bra ponnysar just nu, vilket trissar upp priset. Vet folk som köpt äldre hästar till ungefär samma pris.
 
Vad jag förstått är det ont om bra ponnysar just nu, vilket trissar upp priset. Vet folk som köpt äldre hästar till ungefär samma pris.
Oj, tycker det finns hur många som helst som jag hade varit sugen på att köpa till dottern till priser under 100...
 
Min elev letar efter en D-ponny med hyfsad hoppkapacitet (dvs LB/LA), och deras budget är numera ganska stor, pappan har tröttnat på att jaga och kasta sig iväg. Jag vet en hel del 4-åringar men det tycker jag är för ungt för dem. Hade varit jätteglad om de hittat en bra 14-åring för 125…
 
och jag har bekanta som fått åka utomlands för att det i princip inte finns ponnysar att köpa i Sverige 🫣
Folk har väl alltid köpt pointer utomlands? Finns extremt många bra ponnyer runt 100-150 sträcket idag samtidigt som valutan är kass för import. Men det är klart, de ska kunna ridas också.
 
Oj, tycker det finns hur många som helst som jag hade varit sugen på att köpa till dottern till priser under 100...
Det trodde vi också då vi började leta, inbillade mig att vi skulle kunna hitta någon runt 85.. Men efter 11 provridningar har vi insett att det som står i annonsen på Hästnet är en bråkdel av helheten.. Kanske nästa häst att vi kan mer och är beredda att köpa hästar med viss problematik och skadehistorik, men nu ville vi ta det säkra för det osäkra (fingers crossed.... ;))

Men än är inte besiktningen gjord så ska inte ropa hej än!
 
Det trodde vi också då vi började leta, inbillade mig att vi skulle kunna hitta någon runt 85.. Men efter 11 provridningar har vi insett att det som står i annonsen på Hästnet är en bråkdel av helheten.. Kanske nästa häst att vi kan mer och är beredda att köpa hästar med viss problematik och skadehistorik, men nu ville vi ta det säkra för det osäkra (fingers crossed.... ;))

Men än är inte besiktningen gjord så ska inte ropa hej än!
Hur gick det? Blev det ponnyn ni önskade er?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp