häst som sparkar?

Sv: häst som sparkar?

Självklart ska den inte sparka, jag vågar bara gå bakom de hästar jag känner. Utan häst då skulle aldrig gå förbi någon annan häst om jag hade min ponny eller någon annan häst med mig.

Min shettis är lätt i rumpan hur ska jag lära han att inte sparka mot andra hästar?

Nej det är klart. Tycker personligen att det är ganska oansvarigt att gå nära bakom okända hästar.

Som sagt - tillrättavisa den när den tänker sparka.
Då menar jag inte att du ska ge den 20 rapp på rumpan , utan hur du gör är ju beroende på hur du brukar göra.
Om min häst gör något 'fel' så räcker det med att jag morrar lite eller låter lite arg.

Det viktigaste om häsetn sparkar är väl dock att få den att tänka framåt. Den ska lixom inte hinna sparka innan du är på den och får den att göra något annat.

KL

Håller med de som yrkar på fostran.

INGEN häst har så mycket som ens försökt sparka efter andra så läng ejag är i närheten då de vet att det är en dödssynd. Och de som inte vet det lär sig snart:devil:

men distansen är ju lite annorlunda oxå, det finns ju ingen annan sport där så många hästar är inne på banan samtidigt.

sant, men rosetten kan (bör) ju användas annat än på tävling emellanåt, t.ex. om man ska rida lektion med flera andra hästar.. :p

KL

INGEN häst har så mycket som ens försökt sparka efter andra så läng ejag är i närheten då de vet att det är en dödssynd. Och de som inte vet det lär sig snart:devil:

:bow:

min "dam" (biatch i vissa lägen..) börjar lära sig..:devil:
igår hytte hon för första gången på ett braa tag efter en annan häst, och direkt när jag sa till så vände hon bak huvudet mot mig och gjorde stooooora ögon med huvudet på sned "va? JAG? HUR kan du TRO nå't sån't???".. hennes "typiska" blick när hon gör nåt som hon vet är absolut förbjudet..

håller på uppfostran i frågan, det GÅR att träna bort (annars skulle Honey slå bakut mot andra fortfarande, vilket var ett par månader snart nu sen hon gjorde senast). uppfostran, konsekvent ledarskap.

bra jobbat!

Allt går bara man ger sig fan på det!

ot vet en person som ville lasta sin häst baklänges (alltså backa på) och visst lyckades h*n! bara man verkligen vill så går det.

jag har tex en häst som är rätt het, men jag tycker det är trevligt, så därför får han fortsätta att vara het, när jag köpte honom så var han som en ridskolehäst, och om jag ville ha honom dit igen så tvivlar jag på att det skulle ta mer än en vecka att få honom dit faktiskt, om jag verkligen ville.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 793
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 883
Senast: jemeni
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 989
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 276
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka