travhästar plågas i olagliga gatulopp

Sv: travhästar plågas i olagliga gatulopp

Men vad fan gör de?! :mad:

Jag tycker i alla fall att det är skönt att tränaren tycker att det är precis lika oacceptabelt som det faktiskt är!!! :bow:

KL

Måste säga att jag tycker det var en jäkligt lam kommentar och inställning av ATG ansvarige. "vet inte vad man ska göra åt det". punkt, typ.

Men vad har atg med detta att göra och vad skulle de göra åt saken?? :confused:

Ungefär som vad gör lantbrukarförbundet(?) för att avskaffa tjurfäktning i spanien??

Men vad har atg med detta att göra och vad skulle de göra åt saken?? :confused:

Ungefär som vad gör lantbrukarförbundet(?) för att avskaffa tjurfäktning i spanien??

reagera, sprida vidare, se till så våra travhästar inte hamnar där (så gott det går, givetvis, några borde ju gå att rädda från det hemska och det är ju bättre än inga alls...man kan ju hoppas det leder nån vart :()

fyfan, jag mår illa.

Skulle vilja piska på den där idioten bakom den bruna hästen så som han rappade den stackaren :cry:

jaa...spänna dem framför en sulky iförd all utrustning o sen piska tills de stöp :mad:

FY FAN säger jag bara, Sådana människor bprde inte få leva. Blir så jävla förbannad. ursäkta språket!

reagera, sprida vidare, se till så våra travhästar inte hamnar där (så gott det går, givetvis, några borde ju gå att rädda från det hemska och det är ju bättre än inga alls...man kan ju hoppas det leder nån vart :()

Och då måste ju arabföreningen här i Sverige hänga på antar jag..

Då det nyligen stals en bunt sådana hästar för samma ändamål..dock i en annan gångart.
(dessa hästar lyckades komma till rätta precis innan dom lastades på båten till Sicilien)

Jag tycker hanteringen är bedrövlig men i detta fall kan vi faktist inget göra om vi inte har pondus nog att både utrota maffian och korrumperd poliskår.
Så..välkommen till verkligheten.

AM

du behöver inte låta så...så...äsch skitsamma.
nån skillnad kanske det gör, eller hur? och det är väl ändå bättre att bry sig och FÖRSÖKA göra NÅNTING, än att strunta i det?

Ber om ursäkt om jag lät hård.

Är bara resignerad över alltihop.
Har bott där nere och vet precis hur det är och vad dom håller på med.

Många där nere försöker stoppa dessa illegala tävlingar, men det är svårt då alla "höjdare" är inblandade i vadhållningen.

Du gör rätt. Sprid vidare så att åtminstånde den svenska travhästen slipper detta öde.

Sprid vidare till travhästägarna/ridtravarägarna att inte sälja för billig penning. Minst 10.000 ska hästen få kosta vid försäljning.
Ta hellre bort hästen än ge bort/sälja bort.

AM

ofy :(
antagligen är det som sagt svårt att göra nåt när hästarna väl "är på plats" men om folk vet om det kan man ju hoppas att de inte köper/säljer sina travare/galoppörer så billigt till första bästa, och om de väljer att avliva hästarna så kanske de väljer att inte skicka iväg dem....

Rättar mitt tidigare inlägg.
4 araber stulna.
Det var förra året som samma ställe fick 7 araber stulna och det var dessa som sedan kom till rätta.
Dom som stals nu för en vecka sedan är fortfarande borta..

KÄLLA

(där det står "servizio" kan man via youtube se reportage från den italienska tv

AM

Önskar jag kunde få träffa ett sån´t jävla as alldeles ensam på avskild plats.... han skulle nog ångra sig, men inte jag......

du behöver inte låta så...så...äsch skitsamma.
nån skillnad kanske det gör, eller hur? och det är väl ändå bättre att bry sig och FÖRSÖKA göra NÅNTING, än att strunta i det?

Du har så rätt så. Det är alltid bättre att reagera och försöka än att göra inget.

Det tragiska med detta är att det uppmärksammas i medierna (ingen slump att det dyker upp i båda blaskorna samtidigt) är att det är det... sen försvinner det i glömska igen.

Att inte glömma, låta det falla i glömska är en bra start skulle jag vilja påstå - det kan vem som helst göra.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 683
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Barn En av mina facebookvänner hade gillat detta inlägg på Facebook och det fick mig att börja fundera lite. Det känns det inte så konstigt...
2
Svar
30
· Visningar
2 624
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 921
Senast: mackan
·
Gnägg Igår "hittade" vi en häst springandes i en kohage här där vi bor. Ingen visste vems häst det var, så jag ringde polisen för att höra om...
Svar
18
· Visningar
3 328
Senast: Matilda85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka