Ja det blir ju hackordning av det hela.Den personen som var absolut värst mot mig i skolan var den som själv blev mobbad av andra.
Som med en flock hästar.
De som är lägst i rang slåss mest med varandra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det blir ju hackordning av det hela.Den personen som var absolut värst mot mig i skolan var den som själv blev mobbad av andra.
Nej men att mobbaren saknar något.Vet inte men om alla lösningar utgår från att mobbaren mår dåligt och hen inte gör det så kanske de inte fungerar på alla.
Jo det har du rätt i, det är en bra sak att ta reda på om inte annat. Det är ju hög risk att det är så ändå.Det pekar tillbaka på att jag, om det var mitt barn och om mobbningen var mer än "tjuvnyp" och gränstestning hade velat skapa en kontakt med exempelvis skolkurator för att barnet skulle få en chans att veta var det kan vända sig om det är så att det grundas i dåligt mående och vill prata med en utomstående.
Nej men att mobbaren saknar något.
Brist på empati t.ex.
Eller brist på konsekvensanalys.
Som mobbare kan man vara populär just där och då.
Men i livet som man senare skall leva så är det en dålig egenskap att mobba.
Och det kommer att ge svårigheter att fungera i grupp.
En mobbare måste fås att förstå att handlingarna förr eller senare slår tillbaka.
Jag vet exempel på vuxna mobbare som gjort sig helt omöjliga inom sina yrken.
Ingen arbetsgivare vill längre ta i dem med tång då de sprider dålig stämning på en arbetsplats.
Vad menar du?Och har i traden kommer samtliga mesforaldrar in och ska bjuda mobbaren pa bullar och kaffe.
Bra jobbat.
Och har i traden kommer samtliga mesforaldrar in och ska bjuda mobbaren pa bullar och kaffe.
Bra jobbat.
Det är hos mobbaren man kan lösa problemen.Och har i traden kommer samtliga mesforaldrar in och ska bjuda mobbaren pa bullar och kaffe.
Bra jobbat.
Precis så! Så länge man strävar efter en lösning på problemet och inte att sopa under mattan så är man ju på väg så att säga.Det är hos mobbaren man kan lösa problemen.
De mobbade har bara råkat att hamna i skottlinjen.
Så för att få slut på mobbingen så måste mobbarna få hjälp.
Tyvärr så riktas fokus alldeles för mycket på den mobbade som t.o.m. kan få uppmaning om att inte vara så "provocerande".
Detta gäller både bland barn och vuxna.