Vad har ni för upplägg inför treårstest?

Sv: Vad har ni för upplägg inför treårstest?

Planen är att visa ridprov, men man vet ju att allt kan hända. Det räcker egentligen med en hälta eller en förkylning så kullkastas planerna. Sedan får man se hur hon tar inridningen - går det lätt eller är det svårt. Man vill ju ha en positiv häst. Jag tar hjälp av vår tränare att avgöra om och när hon är redo.

Precis! Det är inte lätt att veta hur det väl går när man är där, som du säger kan hältor, förkylningar osv dyka upp.

Jag har planerat visa ridprovet själv om jag känner att det funkar väl mellan mig och pålle :)

Nu har jag anmält till tömkörningskurs med 2-åringen. Det är Flyinges suveräne mästare i konsten att tömköra, Göran Lindstrand, som håller i det. Första gången är i slutet av september så nu gäller det att lastträna och åka till ridhuset så hon känner sig trygg med den biten innan hon ska gå i tömmarna. Jag hade tänkt att träna lite här hemma innan också med en som ler och en som går bakam och håller så hon fattar lite vad det rör sig om. Jag kände också att det är bra att ha vissa sådana saker på bestämda datum så man har ett klar mål med vad man gör. Det blir annars lätt att saker får vänta, det regnar, dotterna ska och träna o s v och plötsligt är det tidsbrist. Vi resonerar att hon inte ska få sämre poäng för att vi har förberett henne dåligt. Hur det sedan går och vad domarna tycker om henne det får vi ta, men vi ska veta att vi gjort vad vi kunnat för att visa det bästa hon kan.

*kl*
Jag har börjat hänga på min grabb på allvar. Hoppas på att ha medhjälpare till veckan så att jag kanske kan svinga över ett ben och sitta. Han är kool, men har krökt lite rygg...

Kan passa på att meddela att jag fått hem min nya säkerhetsväst, inköpt för inridning, och den är :love:
Airowear Outlyne... Supermjuk och följsam, äntligen en väst man kan trivas att ha på sig.

Efter att ha tränat lastning, gå in och ut, så tog vi premiärtur igår med att köra en runda. (har inte åkt sedan förlvisningen) Hon gick rakt in, åkte en runda och backad lugnt ut igen när vi var hemma. Vi är mycket stolta över henne. Hon däremot fattar nog inte varför vi tycker det är så fantastiskt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 456
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 085
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag börjar inse att hur mycket jag än stretar emot, så kommer jag bli tvungen att gå tillbaka och tillbringa så pass mycket tid på...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
22 810
Senast: Kiwifrukt
·
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 964
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka