Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning Hejsan hörni Vet ni var jag, i Umeå, kan få tag på en bra parelliinspirerad tränare? Finns det överhuvudtaget någon? Är du boendes...
Svar
2
· Visningar
701
Senast: Saeidis
·
N
Träning hej! imorgon ska jag fara och provrida en häst, det blir min första provridning jag är jätte nervös, blir det typ så att hästens ägare...
2
Svar
24
· Visningar
3 487
Senast: flummtokan
·
Träning Det var ett tag sedan vi pratat om detta så jag tänkte ta upp det igen. Hur går det för er? Är det någon som nyss har börjat med...
Svar
5
· Visningar
797
Träning Vi har en pålle i stallet som går in i transporten utan problem, står där och kan äta sitt hö osv... Men så fort man stänger bakom...
Svar
14
· Visningar
1 834
Senast: pewa
·
J
Träning Hur långa avstånd ska jag ha mellan bommarna om jag ska trava över dem. Jag har en maxad C-ponny :confused: Tacksam för svar :)
Svar
4
· Visningar
941
H
Träning Hej! Min ponny snubblar väldigt mycket. Hon snubblar inte bara i skogen och där de är ojämn mark. Även på vanlig, platt mark... Till...
2
Svar
21
· Visningar
8 358
Senast: majjahh
·
Träning Jag undrar hur jag ska få min hyperpigga häst att slappna av mer på uteritterna? Hon är lätt att få lösgjord och avslappnad i paddock...
Svar
14
· Visningar
7 320
·
M
Träning Nu ger jag snart upp- letar efter en snäll valack (ej varmblod) att rida och ha som sällskap till min ursnälla dressyrhäst. Har tittat...
2
Svar
28
· Visningar
2 347
·
Träning Hejsan. Finns det balansövningar för hästar? Jag rider en häst med ganska dålig balans, inte såpass dålig att han vinglar omkring utan...
Svar
7
· Visningar
2 190
Senast: flashlight
·
I
Träning hej, min häst var vääldigt rädd för vatten när jag köpte henne. När det kom en vattenpöl över hela vägen tog det stop. Jag hanterade...
2
Svar
20
· Visningar
1 875
Senast: SofaijaHhh
·
S
Träning Jag har problem med galoppen. Den är hyffstat stadig på volt där vi tränat mestadels. Fattningar o.s.v. för att stärka galoppen. Han...
Svar
7
· Visningar
946
Senast: smultronfot
·
K
Träning Jag skulle så gärna vilja åka i väg o bada med mina hästar. De älskar verkligen att få simma,o bada. Jag har nyligen flyttat upp till...
Svar
6
· Visningar
2 184
Senast: lis1e
·
Träning En fundering jag fick nyss då en gammal medryttare är helt okapabel att rida sin häst i form, huvudet på hästen är konstant rakt upp...
2
Svar
22
· Visningar
2 127
Senast: Tuvisen
·
E
Träning Hej, har en fråga som jag klurat lite på... Gäller det här med att vara konsekvent i allt man gör osv, tex (om jag uppfattat rätt) att...
Svar
19
· Visningar
1 501
Senast: racerkorv
·
C
Träning Hej. Har en liten shettiskille på 2,5 år som är totalt omöjlig.....eller så är det bara jag som gör helt fel.:confused: Till saken...
Svar
10
· Visningar
1 240
Senast: cina 65
·
Ridning Dum fråga kanske, men kan hästarna bli slitna eller på annat sätt påverkade negativt av att gå böjda åt fel håll? Alltså - bra böjd...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 088
Senast: Totola
·
Träning Min lilla, nu 17 månader är väldigt mysig och go :love::love:, men väääldigt kaxig och divig, en riktig BITCH mot andra hästar! Hon...
Svar
3
· Visningar
893
B
Träning Ni som har/har haft istadiga hästar, alltså sådana som helst inte vill gå hemifrån alls utan att konstra på olika vis. När går det...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 266
Träning Började fundera när jag surfade bland annonser och såg en annons på en 4-årig ponny där det stod ungefär "riden av vuxen i en månad...
Svar
3
· Visningar
948
Senast: neferra
·
E
Träning Tjoho! Igår fick jag hem mina hästar. En nsv dam och en vbl valack som jag fick på köpet för att han inte skulle gå till slakt. De...
Svar
6
· Visningar
1 104
Senast: eternalsunshine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka