Ska provrida häst imorgon, HJÄLP!

Sv: Ska provrida häst imorgon, HJÄLP!

Nej precis... och varför tummar vi alltid på det där? :angel:

Nu var det ju ingen häst till salu jag skulle prova men likväl gör jag samma sak nästan varje gång jag ska provrida medryttarhästar... Tack gode gud att dom inte slängt av mig än... :D

:angel:
Min provridning var en syn för gudarna det.
En fet nordsvensk.
Ponnysadel med säkerhetsstigbyglar utan gummisnoddar :D
TJOCKT gummibet, inget pannband, ingen nosgrimma och "korta" körtömmar som tyglar.
Upp på nordisen, ut på ett fält.
Traven gick FORT! Galoppen gick ännu fortare. Skritten gick nästan inte alls, han släpade benen.
mammas kompis ska prova.
Upp i samma mundering. MEN, hon hade kjol, stövlar, linne och orakade ben :bow:
Upp på hästen o iväg i en galopp som skulle ha gjort vilket fullblod som helst grön av avund.

Men hästen kom hem till mig :D

Du ska aldrig rida en okänd häst utan att se någon annan rida den först.

Hoho, de gjorde jag en gång... Och det lärde jag mig av... Hade provridit typ 7 hästar innan o kom till denna, ett väldigt fint halvblodsto, trevlig, pigg o rida men genomsnäll. Varför de inte visade hästen kommer jag inte ihåg, men när jag fått foten i stigbygeln och svingade mig upp trippade hästen iväg. När jag kom i sadeln stack hästen iväg, bockandes som en galning. Värsta rodeon. Jag flög av på två röda. :D Ägaren trodde det var jag som sparkat till hästen (vilket jag inte gjorde, det var en "perfekt" uppsittning... :p) men de blev samma när de skulle rida. :crazy: Så jag fick hoppa upp på en annan häst istället och den blev det nästan. :D

En fet nordsvensk.
Ponnysadel med säkerhetsstigbyglar utan gummisnoddar
TJOCKT gummibet, inget pannband, ingen nosgrimma och "korta" körtömmar som tyglar.
Traven gick FORT! Galoppen gick ännu fortare. Skritten gick nästan inte alls, han släpade benen.
mammas kompis ska prova.
Upp i samma mundering. MEN, hon hade kjol, stövlar, linne och orakade ben
Upp på hästen o iväg i en galopp som skulle ha gjort vilket fullblod som helst grön av avund.

Men hästen kom hem till mig

:eek::eek::rofl::rofl::bow::bow:

DET skulle jag vilja se!!

En fet nordsvensk.
Ponnysadel med säkerhetsstigbyglar utan gummisnoddar :D
mammas kompis ska prova.
Upp i samma mundering. MEN, hon hade kjol, stövlar, linne och orakade ben :bow:

Men hästen kom hem till mig :D

:rofl::rofl::rofl:

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
2 000
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 612
Senast: Emuliiaa
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 920
Senast: mamman
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 259
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka