vatten är läskigt värre :O

Sv: vatten är läskigt värre :O

*kl*

Vad jag anser, utan att läsa andras tycke.. Jag tycker att de sista man ska göra är att hoppa av och led framochtillbaka.. det är ingen bra lösning.. hästen förstår på såvis att den får av dig från ryggen då.
Och nej man ska inte tvinga.. en häst ska göra det självmant.. vänta in hästen, vänd om och backa några steg så att hästen har nosen från de håll ni kom från, alltså rumpan mot vattnet.
Sen vänd om, eller gå fram och tillbaka och låt hästen få lirka loss sin rädsla själv.. att hoppa och leda är ren lättja enligt mig, för att slippa bråk och krångel!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 857
Senast: co-SMAD4
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 457
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 748
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 788
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka