fundering ang graman...

Sv: fundering ang graman...

så länge man släpper på gramanen efter som hästen lossnar tycker inte jag att det är nå fel med att rida med graman.Därimot om man tiller och håller i gramanen hela passat fast man inte behöver så tkr inte jag att man ska använda graman

Sv: fundering ang graman...

Svårt att säga vad som är bäst, det som får hästen att slappna av mest skulle jag nog säga... Har aldrig ridit på graman själv, har inte känt behov av det så vet inte riktigt hur stor skillnad det blir... men fuskform för mej, ger oxå en spänd häst även om ryggen kanske inte är lika sänkt..

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 307
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Funderar vidare kring min ridning på ridskolan, efter den katastrofala lektionen på Bukett. Varför gick det så dåligt, vad kan jag lära...
Svar
0
· Visningar
407
Senast: cassiopeja
·
Ridning Ja, som rubriken lyder. Jag har på senare tid letat medryttare till min ena häst pga graviditet, och har haft en del som varit här och...
Svar
17
· Visningar
6 273
Senast: Squie
·
Träning Har ridit en häst som är fullkomligt både skänkel/vikthjälps/röstdöv några gånger. Hästen, eller snarare ponnyn, är en D-ponny (åt det...
Svar
18
· Visningar
3 688
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka