Ni med araber!

Sv: Ni med araber!

fusk alltså :rofl:

ingen häst i Sverige är väl rädd för IKEA-kassar :rofl:

Jo, araben i vårt stall. Fast det beror lite på vilket humör han är på. Nu är han understimulerad p g a påtvingad vila och för att få göra av med energi kan han låtsats att saker är JÄTTEFARLIGA. I förrgår slet han sig t o m när jag skulle leda in honom i stallet för att få springa runt och bli rädd för saker på stallplanen. Knäppa hästen. :D

Joho då, halvbloden i mitt stall var livrädda för dem. Min arabfröken brukade jaga dem viftandes med en IKEA-kasse i munnen när hon var yngre. Är man ranglåg får man ta till de knep som finns för att få halvblodsdamerna att springa undan för en. :D

:rofl: det är så den där hästen gör också :D om man är liten i rocken måste man ha något mellan öronen ;)

jag har så svårt för luxor faktiskt... tycker inte om hans kors och hans hals...

vet inte varför igentligen... men jag gillar honom INTE.... men när jag tittar på honom så är han inte så ful igentligen... men liksom... nä...:rofl:

Ja hon är en fröken som tänker och klurar ut mycket. Lyckligtvis är hon för snäll för att använda sin IQ för att hitta på dumheter, vilket matte är tacksam för. :love:

Jag har haft många maktkamper med intelligenta (och envisa) ponnyer...

OJ OJ OJ Vilken snygg hingst :eek:
Och för mig var det där en fin arabarab, lite som du sa, något kraftigare men inte den här "tunnan på fyra ben med ardennerhals" där man ändå ser att det är en ARAB.

Jisses vilken snygging :love:

Tack för trådtipsen !

finns det olika araber ?
Egyptisk, polsk och liknanden ?
vad är skillnaden ?
Kan ni jämföra med bilder ?

haha smaken är som baken :p

jag gillar inte att den ser ut att vara lågt ansatt, samt att den inte har den där typsika arabformen riktigt...

vill du så kan jag visa ett extremt exempel på "arabform" på halsen... där är det dock extremt...

ärsch, vem lurar jag? jag lägger ju in en bild vare sig du vill eller inte :angel::rofl:

IMG_5263.jpg

Magnum-AWESOME-05.jpg

båda bilderna är på min märrs pappa, Magnum Psyche, ifall någon undrade :angel:

en bild på en avkomma till honom med snygg hals oxå (dålig bild jag fick tag på dock... och att det bara är huvud/hals som är nåt att ha på den hästen enligt min åsikt behöver vi inte diskutera)

WH_JUstice_207_Paris04.jpg

hoppas du förstår hur jag menar nu?

jag skulle vilja se fler ex på spanska araber i den tråden... om du skulle vara så snäll och leta reda på nån *blink blink*:p

Fast Magnum P har ju en skönhetsopererad hals så han kanske inte är ett jättebra exempel på en bra naturlig arabhals. Plus att de ju är extremt "posade" på de där bilderna.

haha herregud vilken hals :eek:
njae den ormhalsen var väl lite väl men den under kan jag hålla med om att den var riktigt fin.
Och ja den slog ju hingstens hals vad den nu hette typ Luxor `?

Senast ändrad:

Man har tagit bort en massa muskler i övergången mellan huvud och hals på undersidan. Som en extrem krubbitaroperation ungerfär (vilket vad var de ansvariga försökte skylla på först, fällda blev de iaf). Personligen tycker jag hans hals var snyggare innan men inget är extremt nog åt det amerikanska showfolket verkar det som.

Tyvärr, det är mkt otrevligt som pågår där med misshandel, anabola steroider och annat.

ja det har dem... om det är en skönhetsoperation eller inte kan varken jag eller bewelinn veta, enligt ägarna så är det en operation mot krubbitning där man då tar bort delar en en muskel längre ner, denna muskel växer dock tillbaka, och några av bilderna är nyare så såvida de inte operarar hästen förjämnan så tycker jag ändå att man kan visa hans bilder, för det är ju så han ser ut (sen kan vi ju omöjligt veta hur mkt/om de har redigerat bilderna osv osv)

personligen är formen på halsen högre upp det jag menar och borde då inte påverkas av den operationen.

fällda?

har du sett hans hals innan? har du kort? jag trodde operationen var längre ner eftersom det är där man opererar när man opererar mot krubbitning.

usch stackars häst !
men om jag förstog rätt av tråden med bilderna från e olika "länderna" så verkar crabbet, polskt och spanskt vara av mer ridhästmaterial ?
De andra såg väldigt showiga ut, men det kanske inte spelar så stor roll ?

Ja han var ju visad innan operationen gjordes så det finns gamla bilder på honom också. Han är inte alls lika "tunn" upptill i halsen där (det kan ju vara en av orsakerna till att det bedömdes vara en skönhetsoperation, det togs bort muskler där det inte brukar göras det vis en krubbitarop). Halsen var fin innan tycker jag.

Det var jättemkt liv om det i de amerikanska arabtidningarna då när det hände vill jag minnas.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
442
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Carl Hedin delar med sig av hur positiv förstärkning med röst och belöning kan skapa en tryggare och starkare relation till hästen. Han...
Svar
0
· Visningar
50
Senast: Gunnar
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 074
Senast: Freazer
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 810
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka