Sv: Ni med araber!
Tror att du kanske har en poäng här.... När jag tänker efter så har deras sadelgjord resårband.. det kan mycket väl vara orsaken till skavet precis som du säger.. den kan förmodligen röra sig för mycket.
Att jag inte tänkte på det själv..
Jag har en gammal "klassisk gjord" som ägaren kan få låna och prova och se om det blir någon skillnad ... Passar inte den så får de väl köpa en annan gjord och prova.
Jag har ju bara westernutrustning annars...
De provade lite westernutrustning på honom och då blev det inget skav... Tyvärr passade inte den sadeln...
Skall snacka med ägaren...
Nu har jag fått lite input.... Tackar för trådlånet...
vad behövs för att en häst ska få skav?
friktion... alltså rör sadelgjorden på sig för mkt = den typen av sadelgjord passar inte den hästen
Tror att du kanske har en poäng här.... När jag tänker efter så har deras sadelgjord resårband.. det kan mycket väl vara orsaken till skavet precis som du säger.. den kan förmodligen röra sig för mycket.
Att jag inte tänkte på det själv..
Jag har en gammal "klassisk gjord" som ägaren kan få låna och prova och se om det blir någon skillnad ... Passar inte den så får de väl köpa en annan gjord och prova.
Jag har ju bara westernutrustning annars...
De provade lite westernutrustning på honom och då blev det inget skav... Tyvärr passade inte den sadeln...
Skall snacka med ägaren...
Nu har jag fått lite input.... Tackar för trådlånet...
Senast ändrad: