F
flashlight
Sv: BjÖrnar och vargar Överallt!!!!
![Bow :bow: :bow:](/bilder/smilies/bow.gif)
ja det sista tycker jag blir löjligt tydligt i denna debatt. Hur är det bara om man åker ner i Europa, blir barn och hundar vargmat var och varannan dag
Vår lilla vargstam är ingenting mot deras.
Den här typen av inlägg stärker mig i min uppfattning att somliga som kallar sig jägare tror att älgen uppfunnits enkom för att man ska få skjuta ihjäl dem en gång per år, under en trevlig extra semestervecka. Och Gud nåde det stackars rovdjur som börjar konkurrera om nöjet.....
Det är väl ändå väääääldigt länge sedan vi människor var tvungna att jaga för att få kött....
Att du "inte vill" köpa kött i affären är INTE detsamma som att du "inte kan". Rovdjuren däremot "kan inte" köpa kött i affären utan är tvungna att jaga för att överleva.
Ett sätt att förhindra lockande av rovdjur till bebyggelse är att låta bli att lägga slaktavfall i närheten av byarna, något som görs nu, inte så smart kan tyckas....
De allra flesta av de län som vargen lever i kan ju dessutom anses som tämligen glest befolkade. Om man, med den lilla befolkning som finns på vårt lands realtivt stora yta, inte klarar av att leva med den lilla mängd rovdjur som finns, så, ja, HUR i hela friden klarar man det i andra betydligt mer tätbefolkade länder? Eller är det helt enkelt så att vi är alldeles för bortskämda i det här landet, vana att skyddas och få allt serverat?
Senast ändrad av en moderator: