Ordentligt musklad häst?

Sv: Ordentligt musklad häst?

Hon kan väl knappast påstå att hästen är svårmusklad om man jämför med hur den såg ut innan. Där var den ju hur fin som helst, det går inte att se att det är samma häst. Angående det där med fodret så fråga henne hur väl musklad och glad hon själv skulle bli om hon levde på två mackor om dagen...

Det finns ingen stallägare i stallet som man kan prata med? I det stallet jag står i nu skulle stallägarn aldrig tillåta sån här misskötsel, den skulle utan tveka ta ut vet. till dom 3 svullna benen och hältan som den verkar haft länge och krävt att männskan tar hand om sin häst helt enkelt eller få flytta.
Det är nog bättre att prata med stallägarn som kan ställa lite krav.

Hur tycker nu denna hästen är musklad, och arbetar under ryttare?

487484.jpg

En annan bild att jämnföra med.

849595.jpg

Jag önska det var före och efter bilder allihop...
Inte att det var tvärtemot.. :cool:

men snälla du (ägaren till denna häst.) Hur kan du tro att alla som har uttalat sig i denna tråd överdriver mm???? Du verkar inte ha så stor kunskap om foder, muskler etc( detta område är inte helt lätt) men kan du åtminstone inte fundera över det som skrivits och inte bara vifta bort det?

Låna böcker om tex foder så kommer du med egna ögon att se att det som skrivits inte är överdrivet, en häst har ett ständigt flöde av galla o blir det så långt mellan grovfoder givrna så får hästarna magsår, vill du att din pålle ska gå och ha ont i magen? Nä Tänkte väl det, kom ihåg att om hästen själv får välja så går den inte längre än 2-3 tim utan mat, så man bör fodra med fyra timmars intervaller om man inte kan ge fri tillgång eller tätare intervaller- deras tuggbehov är enormt stort.

Har läst hela tråden och är riktigt irriterad på att jag inte ser bilderna....
klart inte kul att se en miss skött häst men bara se alla dessa komentarer och inte se bilderna....

*KL*

Det mesta jag anser har väl redan skrivits men en fråga angående fodret;
Går hästen i hage på dagarna ( med gräs) ?
Mina hästar får också hö två gånger om dagen när de är uppstallade, men de går i stora gräshagar hela dagarna samt har halm i boxarna så de går aldrig med tom mage.
Gör hästen inte det så borde verkligen foderrutinerna ändras.

Liknande trådar

Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsporten står inför en avgörande tidpunkt där hästens välbefinnande och ryttarens fysiska kondition måste prioriteras högre än...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: Gunnar
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 201
Fritid Jag behöver en ny ryggsäck. Givetvis finns inte längre den modell jag varit så nöjd med :cautious: (Jag vet vad det står på bilden men...
2
Svar
26
· Visningar
1 638

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka