Ger upp med hästar snart

Sv: Ger upp med hästar snart

Som några andra har varit inne på, börja om från början med hästen. Ta det lugnt en stund och kräv inte jobb av henne. Tänk på vad du gjorde för att få hennes förtroende när du köpte henne och försök på samma linje igen. Hästar är så otroligt känsliga och vad som än har hänt nu, så måste du backa flera steg och börja om. Ge inte upp! Du vet ju att du har en guldklimp och att hon kan vara en supergo häst, så kämpa på men gör det i en lugn takt så att hästen hänger med. Tänk inte på alla saker som har funkat tidigare utan tänk snarare att ni börjar om och måste lära på nytt. Det kommer förmodligen inte ta lika lång tid att lära in på nytt som det gjorde förra gången, men ni måste ta er igenom det. Ta hjälp om du hittar någon bra, men annars så är mitt råd att sänka kraven både på dig själv och på hästen en stund och i princip behandla henne som en unghäst. Ni kommer säkert att hitta tillbaks till varann. Kämpa på och lycka till!

I västernorrland finns det en NH-tränare som jag har hört är URBRA, man kan även hitta henne på google. Rosa Woxlin
Hej jag har pratat Med Rosa i dag och hon ska komma ut och titta på hästen och försöka hjälpa mig,hon uppfattade det som att hästen är rädd,men har trygg heten i mig en då som när jag ramla av så stanade hästen,men hon förklarade lite hur jag skulle göra;)

Som några andra har varit inne på, börja om från början med hästen. Ta det lugnt en stund och kräv inte jobb av henne. Tänk på vad du gjorde för att få hennes förtroende när du köpte henne och försök på samma linje igen. Hästar är så otroligt känsliga och vad som än har hänt nu, så måste du backa flera steg och börja om. Ge inte upp! Du vet ju att du har en guldklimp och att hon kan vara en supergo häst, så kämpa på men gör det i en lugn takt så att hästen hänger med. Tänk inte på alla saker som har funkat tidigare utan tänk snarare att ni börjar om och måste lära på nytt. Det kommer förmodligen inte ta lika lång tid att lära in på nytt som det gjorde förra gången, men ni måste ta er igenom det. Ta hjälp om du hittar någon bra, men annars så är mitt råd att sänka kraven både på dig själv och på hästen en stund och i princip behandla henne som en unghäst. Ni kommer säkert att hitta tillbaks till varann. Kämpa på och lycka till!
Det ska komma ut en tränare till oss och hjälpa mig:)

håll oss uppdaterade om hur det går varje dag!! :bump: good luck

Jag känner igen mej till 100%. Pållen min var riktigt fin i början, men blev sakta men säkert vildare och vildare. Han gick inte heller och lasta, och jag var nära att ge upp. Att ha en häst ska ju vara kul! Hittade till slut en dressyr lärare som kunde köra ut till stallet, det var 3 månader sen. Skillnaden är otrolig. Eftersom jag kan nu använda mindre och försiktigare hjälper så har även hästen börjat gilla mej mer (måste erkänna att det är säkert också för att jag är mycket gladare nu).
Tycker värkligen du kan pröva på att ta lektioner, om du (och läraren) inte ser nån skillnad alls så kan du ju sälja. Men om du gör det direkt kommer du alltid att undra om du hade kunnat göra något.
Lycka till

Jag känner igen mej till 100%. Pållen min var riktigt fin i början, men blev sakta men säkert vildare och vildare. Han gick inte heller och lasta, och jag var nära att ge upp. Att ha en häst ska ju vara kul! Hittade till slut en dressyr lärare som kunde köra ut till stallet, det var 3 månader sen. Skillnaden är otrolig. Eftersom jag kan nu använda mindre och försiktigare hjälper så har även hästen börjat gilla mej mer (måste erkänna att det är säkert också för att jag är mycket gladare nu).
Tycker värkligen du kan pröva på att ta lektioner, om du (och läraren) inte ser nån skillnad alls så kan du ju sälja. Men om du gör det direkt kommer du alltid att undra om du hade kunnat göra något.
Lycka till

Sälja alldrig

Lycka till
Säljer ej problem åt anndra,man får ta reda på det skälv,tyvär säljs mkt hästar och hundar i onödan bara för man inte har tåla mod

Liknande trådar

Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 810
Senast: Claraclara
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 619
Senast: Emuliiaa
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 352
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 500
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka