Diskutera Form och Aktivitet!

Sv: Diskutera Form och Aktivitet!

KL

Vad bra med uppmärksamma hästmänniskor

( :bow: )

Det där omdiskuterade "såret" är och förblir dock...fortfarande en fläck där pälsen släppt pga fällningen, kanske hon har kliat sig mot något i boxen, men sår, det är det inte.

fina5.JPG

Och ja, bilden ÄR manipulerad då den är både nerklippt och uppförstorad.

Nej jag har inte vinklat biderna, de är tagna i en roundpen och det lurar säkert ögat med. Om man tittar på tex: husen här ser man att jag står rakt och att jag ej manipulerat dem.

Bild%202116.jpg-for-web-normal.jpg

Här ser hästen läckrare ut än på första bilden... fast det ser rätt mycket ut som om hon just tagit sig ur ett "hörn" i longeringen och är på väg att vippa efter att ha tagit sig igenom. Härliga bakben dock, det är kommer bli en prima ballerina efter ett stycke uppbyggnadsjobb.

Här ser hästen läckrare ut än på första bilden... fast det ser rätt mycket ut som om hon just tagit sig ur ett "hörn" i longeringen och är på väg att vippa efter att ha tagit sig igenom. Härliga bakben dock, det är kommer bli en prima ballerina efter ett stycke uppbyggnadsjobb.

Tack snälla för en trevlig kommentar!

:bow:

Jag tror också på henne, hoppas hon hamnar hos någon som har kunskap och energi att förvalta det hon äger :)

Är inte helt övertygad, klart underlaget ser ojämt ut när det är en roundpen. marklinjen blir ju inte rak sett framifrån. Hästen rör sig nog på ett plant underlag.

*KL*

Ärligt talat...hur många hade lagt ut en bild på en häst med köttsår mer än i tex. en tråd om just sår? :confused: Jag har sett många bilder på denna hästen, och ska kanske förtydliga lite - hästen har inte något sår.

*knapplån*

Finns det bilder från andra varvet också? Hade varit intressant att se henne röra sig åt det hållet också.

Tror det var menat åt mig?

Ligger ute på jobb i några veckor och har inte bildbanken med mig, ska kolla vad jag har.

Jätte trevlig modell på häst.ser ut att ha trevliga gångarter.

På bild 1 ser jag...

En häst som inte är stark nog att bära sig utan lutar kraftigt och bär inte jämt och ser spänd ut.Detta kan oxå bero på att hästen busar till det lite? jag tycker den inger det utrycket.
Det samma på bild 2 Hästen lutar fortfarande som tornet i pisa.Och jag tror att pga detta så ser hästen ut att komma mer ur manken än den igentligen gör?
Det två översta bilderna är dessutom svåra att bedömma pga vinkeln .tagna snett framifrån därför ser hästen mer bärig ut än den igentligen är.Skulle man räta ut bilden så underlaget blir rakt skulle man antagligen få en helt annan bild.
Bild 3. här syns det att hästen är klen och blir därför tvådelad.Under belastning från ryttaren kan den inte röra sig ledigt.Verkar vara en häst med egen framåtbjudning som lätt blir spänd. Helt klart finns där mycket positivt att utveckla hos denna hästen.

* men vad vet jag?-glad amatör*

Håller med Qudrofenia.

Nej jag har inte vinklat biderna, de är tagna i en roundpen och det lurar säkert ögat med. Om man tittar på tex: husen här ser man att jag står rakt och att jag ej manipulerat dem.

Bild%202116.jpg-for-web-normal.jpg

Frågan är väl om uppförsbacken beror på styrka eller svaghet ? I det här fallet tycker jag det ser ut som hästen nästan knäar bak av just svaghet och därför har inte frambenen riktigt hängt med.

Men hästen ser ju helt klart läcker ut :d
Den hade gärna fått bo i mitt stall, felriden skitsamma :love:

Oj såg inte att tråden var flera månader gammal men hur har det gått?

Ridskola? :eek: Hur i all världen hamnar ett sto med lyxstam på en ridskola? :confused:

Immer

vet en häst på ridskola som är e:Briar u:Collins

vet inte så mycket om stam men kan väll gissa på att det är ganska bra:d

Beror väl på..

Vad är "Collins" då?

Vad är det för häst?

Bara för att pappan är känd behöver det inte vara nåt att ha.

Vill inte kommentera konstiga bilder på häst i korsgalopp eller något annat liknande skutt, men LYX-STAM ???

Det finns hästar med stammen Don Primero – Rubinstein (som ett litet enkelt exempel) som är lågställda, stillsamma och med minimala gångarter och som passar utmärkt på ridskola. Om det vore så lätt att få en LYXhäst som att bara kombinera några fantastiska hingstar, ja då vore avel enkelt...

Beror väl på..

Vad är "Collins" då?

Vad är det för häst?

Bara för att pappan är känd behöver det inte vara nåt att ha.

Ett amerikanskt dressyr sto.

Han är ca 184, väldigt seg men om man sätter fart på honom får han ett väldigt fint steg, lussnar bra för vikt-hjälperna, han är smidig som en katt han kan komma mot ett hinder på 1m i snigelfart och sen ta sig över det utan att snudda vid bommarna:D haha. Blev inriden av Jan Brink, och har tävlat 1.10 felfritt med Svante Johansson.

så här ser han ut (en riktig snygging:love:)

SP_A1115.jpg

DSC00196.jpg

Nej, men han här är det, enligt mig iaf:D

Senast ändrad av en moderator:

knapplån

tycker hästen ser ut att vara väldigt svag i sin galopp.
Bättre i traven.

Håller med. Ser även ut som att hästen lutar väldigt mkt inåt. Den ser väldigt obalanserad ut. Det ser även ut att gå FORT.

Kanske är bra för en häst på ridskola..

Men inget att hurra för.

Kul att du gillar hästen.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 949
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 708
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 420
Senast: Ridinglady
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 994
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka