Diskutera Form och Aktivitet!

Sv: Diskutera Form och Aktivitet!

Vet inte om du vill ha fler svar... Jag har bara orkat läsa första sidan.

Man reagerar på de stora rörelserna, särskilt bakbenen. Men nånstans ser man ändå en spänning, ridbilden är inte särskilt imponerande. Dvs hästen rör sig enligt bilderna mycket bättre utan ryttare.
På ridbilden ser hästen ut som att den spänner sig och fejkar att den går i form? Ryggen är sänkt och hästen är i "två delar". Även på de andra bilderna reagerar jag på ryggen. Ser ganska kort ut, lite spänd.
Behöver mer muskler, men roligt projekt. :)
Ta kontroll över bakbenen, få dem bära och inte bara skjuta på, och rid hästen i en rundare form där ryggen kommer upp och nosen lite fram.

Reagerade också över "uppförsbacken", vet inte hur det upplevs, men misstänker att det är bilden som spökar... :angel: Lite snett tagen.

Kanske är bra för en häst på ridskola..

Men inget att hurra för.

Kul att du gillar hästen.

Inte? Vinkeln på bilden är missvisande då jag tog fotot stående på en kulle.

Lite bättre bilder
DSC00177.jpg

DSC00582.jpg

Eller det är fortfarande inget att hurra för?

Vad är det du tycker dig se?

Jag ser inget speciellt med den hästen.

Vad är det du tycker dig se?

Jag ser inget speciellt med den hästen.

Kanske inte din typ av häst bara..

Tycker själv att han har något spec man fastnar för, och är otroligt trevlig att rida och har ett steg utöver det vanliga. En häst som skulle kunna gå väldigt långt med rätt ryttare på ryggen.

Gå långt kan alla göra med rätt förutsättningar.

Gå långt kan alla göra med rätt förutsättningar.

Ja, men då krävs der ju endå något av hästen. En häst med usla gångarter och en häst som saknar viljan, blir nog inget mer en en helt vanlig hobbyhäst eller skogsmulle.

En häst med usla gångarter och en häst som saknar viljan, blir nog inget mer en en helt vanlig hobbyhäst eller skogsmulle.

Alla hästar nästan har viljan med rätt ryttare och rätt förutsättningar, självklart inte alla men man kan få fram viljan hos dom flesta, det är samma med hästens steg, med en duktig ryttare kan man få fram mer än man tror hos alldagliga hästar med alldagliga steg.

Likadant som en dåligare ryttare kan förstöra en hästs vilja och steg väldigt fort, det blir ofta lite vad man gör det till med dom flesta hästar.

Senast ändrad av en moderator:

Alla hästar nästan har viljan med rätt ryttare och rätt förutsättningar, självklart inte alla men man kan få fram viljan hos dom flesta, det är samma med hästens steg, med en duktig ryttare kan man få fram mer än man tror hos alldagliga hästar med alldagliga steg.

Likadant som en dåligare ryttare kan förstöra en hästs vilja och steg väldigt fort, det blir ofta lite vad man gör det till med dom flesta hästar.

Mkt bra skrivet!!

Vilket kackel. Det är bara in vinklad bild!
En märr som har köttsår på höften:mad:

Det finns ingen lyxstam idag. Allt är tillgängligt världen över - det tyska o holländska blodet då mest.

håller med dig. Sen ska jag nog inte ens säga vad jag trodde det va för ras. Då blir det mord här :angel:

TS
Hästen ser ut som vilken häst som helst. Inget som tilltalar mig speciellt.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 949
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 708
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 420
Senast: Ridinglady
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 994
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka