Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Var ute o red igår...sen hände nåt oväntat! Trots att jag har martingal på hästen ,så lyckades hon slänga upp upp huvet och träffade...
Svar
3
· Visningar
980
Senast: skojskrot
·
Träning Har en 3,5 årig vallack som inte gillar när grimman trycker mot nacken. Jag har bara ägt honom sedan slutet på juli och jag vet inte...
2
Svar
33
· Visningar
2 874
Senast: axel
·
Träning Jag har precis fått hem en underbar liten 1½-åring. Han har gått på hingstbete hela sommaren och är nu kastrerad. Hemma har vi ett...
Svar
3
· Visningar
879
Senast: jassica
·
Träning vad upplever du genom erfarenhet och lärdom är det "bästa" sättet för dig att lära en nybliven inriden häst galoppfattning? varför...
Svar
17
· Visningar
1 686
Senast: hillevie
·
P
Träning Det är meningen att jag ska flytta mina hästar till ett underbart ställe, MEN... Just i det ridhuset går hon inte framåt:( Hon har...
Svar
14
· Visningar
1 291
Senast: prallan
·
Träning Ok jag vill ha schysta inlägg, inga negativa eller pestimistiska men såklart ärliga. Min 6 åriga nordsvensk, var alldeles för het på...
2
Svar
27
· Visningar
3 431
Senast: nordsvensk
·
D
Träning Hej! Har haft min extremt svårlastade häst på lastkurs hos NH-tränare en vecka i somras. Kan nu lasta henne själv och köra, UNDERBAR...
Svar
9
· Visningar
1 375
Senast: Dam
·
Träning Var och tittade på en träning på ridklubben precis intill här om veckan, privathästar hoppning. Av höjderna att döma rätt rutinerade...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: Fossing
·
Träning Har en nyfiken fråga Många här på Buke verkar rida på (eller i varjefall äga) ett kandar (en del otroligt snygga om man kollar...
Svar
3
· Visningar
1 245
Senast: Lancet
·
Hästhantering Har de senaste åren noterat en oroande trend inom NH. Nämligen åsikten "jag håller på med NH, jag behöver inte hjälm när jag rider"...
Svar
19
· Visningar
1 714
Senast: Ella_99
·
T
Träning Måste få hjälp!! Jag har ett vbl, valack 12 år. Han är jätte stressad och spänd jämnt. Jag har haft han i 2 år nu och jag har jobbat...
Svar
3
· Visningar
1 113
Senast: anneb
·
S
Träning Har någon bra ideer på hur jag ska göra när jag rider ut själv och min häst vägrar gå framåt! Han slänger sig åt ena hållet och sen går...
2
Svar
33
· Visningar
2 558
Senast: godishanna
·
T
Träning Hur gör man med en ponny som inte går att rida trött:( Ponnyn är het och framåt, och blir bara piggare och piggare ju längre jag rider...
Svar
18
· Visningar
1 683
Senast: Tuvisen
·
A
Träning Funderar på att hyra en häst som är snart 19 år. Han är en welsh av lite grövre typen. Kom för nån vecka sedan 2:a i en fälttävlan:eek...
Svar
10
· Visningar
1 373
Senast: Ylva86
·
Träning Jag kom faktiskt på att jag skulle någon gång utforska detta med "djurparatande" själv och varför inte nu när man äntligen har lite...
2
Svar
32
· Visningar
2 985
Senast: Shaklima
·
Träning i stallhyran ingår att de lägger på ett utetäcke o sen tar av det till kvällen. har man stalltäcke så slängs utetäcket bara på, om man...
2
Svar
27
· Visningar
2 559
Senast: pompa04
·
Träning Själv ser jag inte det som nått kul eller gulligt när hästen bockar, brallar stegrar osv o blir ganska förbannad om hästen gört när jag...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 265
Senast: pernilla_s
·
Träning Hästen jag rider har en liten egenhet som kan vara lite jobbig ibland. Hon kan ibland vara lite fjollig när man rider ut på det sättet...
Svar
6
· Visningar
1 283
Senast: Juwlss
·
E
Träning Hej jag funderar på hur jag ska ha min vindskydd på bästa sätt hemma och funderar på att kanske köpa en fräsh skåp som har suttit på en...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: mul
·
Träning Hur ska man lära någon rida med känsla och känna att den "är ett" med hästen? Tips på övningar eller vad man ska tänka på? Det...
Svar
7
· Visningar
1 537
Senast: Anel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka