Tibra
Trådstartare
Sv: Nu måste nån faktiskt hjälpa mig!
Hovarna ja.. de på förra platsen han stod på hade mixtrat lite med fötterna, byggt upp ena hoven och jag vet inte vad. Min hovslagare berättade varför men nu har vi ordnat fötterna korrekt
Ne jag kämpar på Det känns som att de ska gå vägen..
Jag tänkte på det med hovarna. En travare (vet inte om det gäller kallblod också) blir verkade med vääääldigt långa tår vilket gör att de har svårt för att komma in i galoppen. Jag har förstått att du inte har jobbat så mycket med galoppfattningar än men du kan ju försöka tänka på det för jag vet att min D-ponny blev verkad med travhovar en period när vi precis hade köpt henne och det var ju klart att hon fick svårt för galoppen då med fast hon var utbildad. Nu har hon små fötter och inga extra långa tår så nu ser hon faktiskt ut som en ridhäst på hovarna med!
I övrigt så önskar jag dig lycka till med att bygga upp din häst. 6 år är inte så farligt gammalt, ni har lång tid på er!
Hovarna ja.. de på förra platsen han stod på hade mixtrat lite med fötterna, byggt upp ena hoven och jag vet inte vad. Min hovslagare berättade varför men nu har vi ordnat fötterna korrekt
Ne jag kämpar på Det känns som att de ska gå vägen..