Helt ohanterad eller inriden?

Sv: Helt ohanterad eller inriden?

Hmm.... lite trådkapning men är det inte lag på att man måste ha stallplats även om de går på lösdrift?? Eller har jag fel?

Vill du ha ut pengar så skulle jag vänta. Vill du bara "bli av med" så kan du sälja nu.

det är väl inte lag på just stallplats? däremot måste hästen/arna ha ligghall. när jag hör "lösdrift" då tänker jag; stor "lada" med tex halmbädd där hästarna kan gå in och sova, äta eller whatever.
lösdrift är inte att slänga ut hästarna vind för våg utan skydd (som vissa gör). som när vissa folk har tex islandshästar på sin sk lösdrift och hästarna går utan något som helst skydd. -"det är islandshästar, de klarar det" brukar vara en förklaring. bullshit tycker jag.

lite OT där kanske, men iallafall. längre ned har TS iallafall skrivit att de har skydd.

Jag är en sån typ som inte ser några problem med en ohanterad 4-åring. Kräver mer tid bara..
Men som sagt, du kan ju kanske få mer pengar för den nästa år - dock får du ju betala för att hålla den ett år nu.
Svårt val. Gör det som känns rätt och bäst för dig och hästen.

Jo i sverige skall det finnas stallplats även om hästen går på lösdrift. Vid ev sjukdom osv. Det behöver dock inte finnas en plats till alla hästar.

Men nu bor TS inte i sverige, samt att det finns stallplats ändå.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 469
Senast: Bison
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 690
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 975
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka