ohanterad häst, har du köpt en sådan?

Sv: ohanterad häst, har du köpt en sådan?

Jag köpte ohanterad. Det jag tyckte var det allra bästa är tiiiiden. Att låta allt ta tid. Pålle blev otroligt välhanterad och modig i slutänden men så la vi timmar och åter timmar. Kort och gott en nallebjörn blev han tillslut (ha ha, vi som trodde vi skulle få en häst).

Fick 10 st ohanterad aå welsh muntain ponnisar som ska tränas och säljas..
är hästen väl fått förtronde för en kan man göra i pincip vad som helst, den första jag tog hem hade väldigt svårt med det i början, omöjlig att få tag på i hagen ryclkte och slet, panik om man överhuvudtaget försökte nudda hans ansikte, idag (4 mån senare) e han underbar, kommer direkt i hagen, snäll och tevlig mkt lug,ids och tränas just nu av barn...

Inga fler som köpt ifrån lösdrift.
Även minimalt hanterad godkänns ;)

Min kom från lösdrift o var minimalt hanterad. Vill dock understryka att hon på intet sett var vanvårdad utan levde gott i en stoflock de första 3 åren av sitt liv. Från dag ett har hon varit en liten underbaring att hantera såväl från marken som från ryggen:love:
stallet.jpg
:love::love::love:
Sänder m en bild även fast bildkvaliteen lämnar mkt ö att önska:angel:

Jag har inte köpt någon från lösdrift, men min foderhäst som jag fick hem för drygt 3 veckor sedan är inte mkt hanterad mer än fram och tillbaka från stallet och hagen. Han är en stoor herre på 178 och 5år. De första två veckorna ängnade jag helt åt små promenader, då han vet hur stor han är och drog som en oxe i början. Nu går han med sänkt huvud och blivit mycket lugnare. Igår "löslongerade" jag honom i paddocken och han började mot slutet att lyssna bra på skritt, trav och "proo". Blir lite stolt, då det är min första unghäst som jag gjort allting själv med än så länge, har alltid haft en instruktör med mig från början, men blir sen när det kommer till ridningen.
show.html

Riwhal Af Tortuna
*2003
e Remember ee Catango Z
http://sabbe7000.blogg.se/ verkar inte som min bild vill komma upp, men här finns bilder på honom om någon vill se;)

Senast ändrad av en moderator:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka