Gaalen ponny :(

Sv: Gaalen ponny :(

jag tror att detta kommer att lösa sig, när hästen blir äldre. Vissa ston (speciellt de som är väldigt bra tävlings individer) har ideer för sig. Jag tror nog att du kommer att hitta en lösning på detta vad det lider. Jag red en ponny i min ungdom, ja det var ett tag sedan :) som det verkligen tilltade för, ofta, och det som hände var ungefär samma som du beskriver. Den ponnyn som också var ett sto lugnade ner sig när den blev äldre och ännu mer erfaren.
Det är troligt att din fina ponny är väldigt ambitiös och vill göra allt rätt och då blir stressad om du bara råkar tänka halvhalt/stanna eller att du bara ändrar på vikt fördelningen i sadeln aningens så lite.
Jag tror att detta kommer att bli bättre och bättre med tiden. Ge inte upp :)

jag orkar inte läsa hela tråden
men varför rida MSV på en sådan häst?
JAG tror du har haft för bråttom...backa tillbaka o gör om är mitt tips.

Jag påstår inte att de inte är mitt fel jag säger bara att jag inte framkallar beteendet..

Du säger emot dig själv. Om du säger att det inte är du som framkallar beteendet, så säger du även att det inte är ditt fel.

Jag har också haft problem med en otroligt pigg häst. Jag började om från marken. Såg till att få en bra kontakt där. Sen, sakta men säkert satte jag upp.
Jag har en kompis osm rider henne en gång i veckan, då hon är lugnet själv och får min prinsessa att gå lugnt och riktigt fint :) Problemet ligger hos mig, jag spänner mig, har dåligt tålamod och blir för hård i handen. Då börjar prinsessan kämpa emot. Men så långe jag sitter avslappnad och med mjuk hand, så går det prima.
Det är aldrig hästen detä r fel på, utan den som sitter på ryggen..!

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 500
Senast: lirco11
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 262
Senast: Juli0a
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 190
Senast: zarmino
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 596
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka