Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Avel Ja då har man kommit till tiden då lillan ska fylla 3 och tankar på betäckning är i full gång. Jag har några egna funderingar men önskar...
2
Svar
29
· Visningar
2 856
Senast: Helena T
·
P
Avel Jag har en korsning mellan fjording / Varmblod. Han mäter idag vid 1½års ålder ca 144cm, modern är 148cm och pappan runt 160cm. Sen...
2
Svar
21
· Visningar
3 789
Senast: Habina
·
S
Avel SWEDISH SHAVE, vad är det för hingst? Fått ett erbjudande om att köpa ett fullblodssto som tydligen ska vara betäckt med en hingst som...
Svar
15
· Visningar
3 789
Senast: Stenmagi
·
H
Avel Min stackars älskade, underbara tjej har ju gått och skadat sig och jag vet inte hur länge hon kommer att behöva vara konvalescent...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 028
·
R
Avel Oftast har en häst med vita tecken på benen även en vit/opigmenterad hov på samma ben. Men ibland verkar inte den tesen stämma och vilka...
Svar
9
· Visningar
4 462
Senast: pastejja
·
Avel Comefast xx 1003 har fått avlivats. Tydligen fick han en hasskada i augusti som inte blivit bättre. Källa...
Svar
3
· Visningar
1 706
Senast: rebeckasff
·
  • Låst
Avel Startar ny tråd nu ...Ameo brukar vilja att vi bryter vid 1000 inlägg så det inte blir så tungladdat.Här är länk till den andra...
69 70 71
Svar
1 416
· Visningar
133 876
Senast: xXZebraflikkanx
·
Avel Det var en tanke som slog mig och jag blev så nyfiken så jag är tvungen att fråga.:idea: Men ni som har stuterier och en massa...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 942
·
Avel Hej, undrar ifall någon av er vet ifall Pål Fritte, kallblodstravare e.Pål Best, fortfarande är hingst och finns tillgänglig för avel...
2
Svar
20
· Visningar
2 914
Senast: Amiborshi
·
Avel Jag sitter här och funderar över vilka av våra absolut elitpresterande ston som fått föl, och hur det gått för dem.. Vi kan ju säga...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 681
Senast: em76
·
Avel Nu vet inte jag om jag är rätt och så men på min häst pass står det By Key of luck Out of Sunless by Bluebird vem är mamman och vem...
Svar
7
· Visningar
945
Senast: Mabuse
·
M
Avel Jag har ett sto på 22 år som jag betäckte i maj. Hon verkade ha tagit sig, de nästkommande brunsterna uteblev. Dock kom en rejäl brunst...
Svar
4
· Visningar
1 454
Senast: CK
·
Avel Eighty Eight Keys verkar ju i bäde halvblods- och fullblodsaveln, men en konstig sak är att om man tittar på Flyinges info och...
Svar
3
· Visningar
1 392
Senast: Trix
·
A
Avel Denna tråd ligger säkert fel, så i såfall får moderatorn flytta den.. Jag framstår säkert som slarvig, men så är inte fallet. Jag har...
Svar
12
· Visningar
1 287
Senast: Cinora
·
A
Avel Jag är inne på att använda mig av ett fullblod till mitt dressyrsto i år och jag fastnade mycket för Mr Carrera xx. Jag vet dock inget...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 765
Senast: ameo
·
S
Avel Vad vet ni om fullblodshingsten Homme d'Honneur? Var har han lämnat för avkommor och till vilka ston verkar han passa? Lämnar han smått...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 080
·
Avel I förra veckan så fick jag passet till mitt föl. MEN när jag tittar igenom det så står det ingenstans vad det är för färg eller teckning...
Svar
9
· Visningar
1 764
Senast: pettersborg
·
K
Avel jag funderar hur man kan kolla om tävlingsresultater av hästar som är exporterat till USA. Tacksam för svar.
Svar
5
· Visningar
1 252
Avel Ok, flytta tråden om den inte passar men tävling-hoppning kändes inte riktigt rätt. :) Ni som visar hästar på treårs, hur funkar det...
2
Svar
22
· Visningar
2 296
Senast: Sickan
·
N
Avel Vi köte en ponny utan härstamning, mamman är holländsk ridponny men pappan okänd. Vore kul att se vad ni gissar på På...
Svar
1
· Visningar
853

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Pivo
  • Lymfangit
Tillbaka