Framgångsrika tävlingsston och deras avkommor?

Sv: Framgångsrika tävlingsston och deras avkommor?

Är inte helt säker, men har för mig att jag hört att hon fått två avkommor.

Notre Dame då? Visst tävlades hon en del, eller minns jag fel?

Utini (e.Utrillo-Toreador) var plac svår F, lätt H och D och lämnade sedan bl a Martell i medelsvår H och Mynta i internationell svår hoppning.

Agata C (e.Ceylon-Herkules) var plac svår F och medelsvår H och har sedan bl a lämnat breedersvinnaren i F Luca Brazi.

Golda Meir (e.Goldfinger-Idealist) var plac i medelsvår hoppning och lämnade bl a James Bond i svår int hoppning och Opus i medelsvår D.
Agata C och Golda Meir kommer f ö ur samma möderne.

Verona har några avkommor som tävlar, fick en som fyraåring som tävlade lätta klasser. Sen är det två yngre förmågor, den efter Baloubet har jag träffat då den tävlade i somras. Är 7 år, hon har en e Feliciano också född -02.

Jag har ju hennes halvsyster i stallet (e Stanford), hon har gått 1,50 int och även flera andra syskon till dessa båda har tävlat svår klass. Men jag tror inte deras mamma Veroni tävlade.

Verona har några avkommor som tävlar, fick en som fyraåring som tävlade lätta klasser. Sen är det två yngre förmågor, den efter Baloubet har jag träffat då den tävlade i somras. Är 7 år, hon har en e Feliciano också född -02.

Jag har ju hennes halvsyster i stallet (e Stanford), hon har gått 1,50 int och även flera andra syskon till dessa båda har tävlat svår klass. Men jag tror inte deras mamma Veroni tävlade.

I senaste HästMagazinet kan man läsa om Helena Persson o hennes hästar. Helena köpte mamman till Verona, alltså Veroni, har jag för mig att det stod. Hennes uppfödningars begynnelsebokstav är antingen Z eller V, beroende på vilket stamsto det är..

Det är möjligt att hon köpte Veroni men det måste ha varit på slutet isf.

Jag vill minnas att Notre Dame var placerad upp till msv A, men hon kan ha startat högre.

Sönerna Cyrill och Notre Fils gick även de svår hoppning, Notre Fils även svår fälttävlan. Dottern Gabriella gick msv hoppning.

Hennes dotter Notre Dame III gick svår fälttävlan, dottern Idiella msv hoppning och dottern Weronica svår hoppning.

Notre Dame III hade sonen Boston i msv dressyr!

Idiellas dotter Ida gick svår hoppning och sonen Isotop svår hoppning, om jag inte minns galet.

Notre Dame gick svår! Det minns jag för jag betäckte med Cyrill en gång i tiden! Har hon några tävlande ättlingar kvar i aveln?

Jag vill minnas att Notre Dame var placerad upp till msv A, men hon kan ha startat högre.

Sönerna Cyrill och Notre Fils gick även de svår hoppning, Notre Fils även svår fälttävlan. Dottern Gabriella gick msv hoppning.

Hennes dotter Notre Dame III gick svår fälttävlan, dottern Idiella msv hoppning och dottern Weronica svår hoppning.

Notre Dame III hade sonen Boston i msv dressyr!

Idiellas dotter Ida gick svår hoppning och sonen Isotop svår hoppning, om jag inte minns galet.

Miss Larette hade dottern Miss Diffirent e Jovial (står som skimmel i nån gammal stambok:eek: ) men tävlades inte så vitt jag vet. Däremot hittar jag en avkomma till henne som gick svår hoppning.

Då startade hon i svår men placerades inte. Ska kolla min källa när jag kommer hem, men jag minns så väl att jag trodde att hon var placerad i svår men läste att hon inte var det. Det bör väl stå i Kurt Graafs bok?

Visst har hon tävlande ättlingar i aveln! Känner till flera stycken. Staffan Hammarsköld har fortfarande kvar sin framgångsrika stostam!

Då startade hon i svår men placerades inte. Ska kolla min källa när jag kommer hem, men jag minns så väl att jag trodde att hon var placerad i svår men läste att hon inte var det. Det bör väl stå i Kurt Graafs bok?

Visst har hon tävlande ättlingar i aveln! Känner till flera stycken. Staffan Hammarsköld har fortfarande kvar sin framgångsrika stostam!

Härligt att höra! Tyvärr skadades min cyrill-avkomma i ung ålder och förstörde tillväxtzonerna så illa att han fick avlivas, det var himla synd. Det var en cool häst.

Jag är själv väldigt svag för just denna stofamilj!

Sen har vi ju Spitfire e Lucifer u Bojan som gick OS med Börje Jeppson och som sen sattes i avelsboxen. Har inte exakt koll på hur högt hennes avkommor tävlat, men vill minnas att Starfire e Negus åtminstone gick msv? Dottern Skyfire blev mamma till Krocket,, vars helsyster Kahlua lämnade Strega som gick svår fälttävlan.

Listan över denna fantastiska stofamiljs prestationer kan nog göras hur lång som helst:)

Enligt beskrivningen av stofamilj 46 (den Notre Dame tillhörde) i supplementbandet av stamboken från 1976 hade Notre Dame segrar i lätt hoppning och placeringar i medelsvår.

Notre Dame gick svår! Det minns jag för jag betäckte med Cyrill en gång i tiden! Har hon några tävlande ättlingar kvar i aveln?
Vi har en femåring e QE - Notre dame III i stallet, han har precis startat sin tävlingskarriär och går 1,10-hoppning och är placerad i deb fälttävlan så här långt. :)

Det finns flera fina ston som gått fälttävlan som lämnat avkommor i svår klass.

Familjen Bertilssons Tosca har lämnat en hel del mkt bra avkommor som Tekla, Tirri etc och således hennes avkommer i sin tur lämnat flera framstående också.

Sedan så Har vi Flickan som lämnat en i svår klass (den enda som tävlat) och som har ett par unghästar som förhoppningsvis visar framfötterna också. Hon finns ju hos Idasagare här på buke :)

Skall fundera lite vet ju flera ston som lämnat bra efter sig som tävlat höga klasser, kommer inte på dem just nu bara...

Min egna favorit är nog...

Stoet Bonita(Blues) 11126 (Favorit/ Bon Bon**) som själv hoppade mkt framgångsrikt i sv klass och GP hoppning med Leif Holgersson i sadeln.

OBS TÄNK PÅ ATT MÅNGA AV DESSA HÄSTAR ÄR AKTIVA FORTFARANDE PÅ HOPPBANORNA- POÄNGEN ÄR ALLTSÅ I NU LÄGET...

Hon fick 8 avkommor,
Janette 13265F:1977 (Chagall),
Roma 19625F:1987(Robin Z) 1141 livstidspoäng upp i svår klass Hopp,
Barcelona H 22915 F:1992(Leuthen) 12 poäng lätt Hopp,
Mariott H 23145F:1991(Mowgli),
Ronrico HF:1994(Roderik)104 poäng upp i msv
Tyson HF:1993(Turban Rose) ,
Taurino HF:1996( Turban Rose) 6 poäng lätt kl hopp,
Puerto Rico HF:1997(Pomme Royal).

Hennes stoföl Roma har bla lämnat,
Louisiana H 23144 F:1992(Leuthen-Roma) 65 poäng msv Hopp,och det fina stoet
Campara H 22521F;1991(Carthago - Barcelona H).
Som i sin tur är moder till bla
Alvarito HF:1995(Almeto Z)387 p i sv kl Hopp och
Altona H 25120 F:1996(Aram) 75 p msv hopp,samt
Quality H ZF:1998(Quality touch Z)16 p lätt kl hopp.
Barcelona H fick bla
Barracuda 24884 F:1996(Cortez) 230 p sv klass Hopp och
Mariott H har i sin tur lämnatbla.,
Costa Rica H 25049 F:1995(Carthago) mamman till flyinges godkända hingst
Ronaldhino H 1109
F:2002(Robin Z).
[Imariott är även hingst mamma till numera ur avel tagna
Positano H 997 F:1996 (Pomme Royal) 109 p msv Hopp[/I].

Senast ändrad:

Men Naffa, vi ska ju ange avkomorna HÄR!
De mest namnkunniga känner ju även många ridnissar till, ju!

Liknande trådar

Avel Vill börja med att säga att jag inte varit i kontakt med veterinär i denna fråga ännu, och att det är veterinärens bedömning jag i...
2
Svar
27
· Visningar
3 765
Senast: maria_b
·
Trav Vi skulle ju inte betäcka i år... Nu står vi med tre ston som högst troligt ska bli betäckta. Trots allt.... HJÄLP OCH FUNDERINGAR...
Svar
0
· Visningar
1 277
Senast: Cambrie
·
Avel De flesta av oss tar nog fram föl som kanske skulle gå +-0 vid eventuell försäljning, men jag är ju lite nyfiken på er som faktiskt går...
2
Svar
27
· Visningar
2 592
Senast: SeagirlM
·
H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 245
Senast: anyberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka