Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast vad jag har upplevt hos de som sysslar med avel som jag känner e att de räknar ju hästarnas inkomster och utgifter men tänker sällan på alla de timmars arbete det kräver ..
jag menar har man avel så kan det ju va så att du jobbar själv väldigt mycket med hästarna i stallet för att du har X antal ston och föl som ska övervakas vid fölning, stallar ska skötas och för att kunna anställa någon eller kunna ta ut en " timlön" till sig själv så måste man ju ha ett rätt så vinst givande företag..
Känner en som sysslar med Halvblods avel, alla hennes lediga timmar e hon i stallet, hon jobbar deltid för att få de att gå ihop, hon kan aldrig resa nånstans för hon har ingen som kan passa hästarna eller pengar till de. Varje sommar så bor hon typ i stallet för att övervaka hästarna som fölar titt som tätt under sommar månaderna.. Visst det e ju kul med avel och hästar men ger inte mycket pensionsgrundande pengar direkt..
Jag måste få fråga.. Det låter som om du har uppfödning i stor skala, men vad jag förstår efter att ha läst i andra trådar så är det i princip ett sto du har (som visserligen är elit – all heder åt det!).
Vart har du fått det ifrån ??? Jag Sålde en-åring -03, en häst -04, samt 3 stycken -07 och 2 st-08.Men du får det att låta som om du säljer föl och unghästar på löpande band.
Och att många av avkommorna gått championat eller unghäst-VM. Storskalig uppfödning med andra ord.
Storskalig uppfödning med andra ord.
Hur många föl har du sålt?
Anledningen att jag undrar är att det kanske är så att du egentligen är en liten uppfödare med drömmar, men ger sken av att vara en stor uppfödare. Det är rätt stor skillnad.