Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Herregud, trodde det var viktigare att ha en häst med rätt exteriör, hög ridbarhet och framförallt trevligt temperament. Färgen är väl det sista man bryr sig om.. om ens överhuvudtaget..
Herregud, trodde det var viktigare att ha en häst med rätt exteriör, hög ridbarhet och framförallt trevligt temperament. Färgen är väl det sista man bryr sig om.. om ens överhuvudtaget..
Vem avlar för färgens skull? Inte jag!
Jag gör det gärna men inte får det tumma på den hingstkvaliteer jag vill ha , dock så vägs det in i mitt hingstval , dock är det inte det slut avgörande ....
Mia
Tror du ska läsa mitt inlägg igen .....
Men men anser du att jag tummar på kvaliten så må det vara upp till dig
Då tror du och jag har lite olika avelsmål med våra hästar...
Mia
Behöver det ena utesluta det andra?
Nu avlar jag förvisso på en ovanlig färg som inte finns överdrivet många (bra) hingstar av alls. Men jag har ändå hittat en hingst som kompletterar mitt sto och verkar nedärva de egenskaper som jag ser som attraktivt hos avkomman.
Hingsten jag valt har dessutom gjort 70dagars prov med bättre resultat än en del av den svenska "icke- färgade" hingstarna...
Men det är verkar vara värre att man avlar på skäckar, svarta eller gula än att man medvetet avlar för att få eller inte få en fux eller en brun.
hej!
åh va kul att du tänkt använda honom!
jag har jobbat i samma stall där han stod på täby. stall 8 hos pia och jocke brandt!
en underbar häst, med ett otroligt lynne! jätte fin kropp och extriör. och har ett kanon fint steg!
kan inte annat än att bli bra!! // louise
Ibland kan man bli rädd för det finns många där ute som bara avlar efter färg och skiter fullständigt i hingstens temperament, kapacitet, hållbarhet - ALLT, bara den har den rätta färgen.
De flesta sådana uppfödarna avlar kanske mest på korsningar men jag vet att det finns flera inom halvblodsaveln också som stirrar sig blinda på färgen.