Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Avel Hej hej! Vi har ett litet b-ponny sto som går hemma och skrotar då hon inte får ridas pga skda, men vetrinären (flera) säger att det är...
Svar
11
· Visningar
2 383
Senast: Vikkan__
·
Avel Jag har ett Quarter sto som jag funderar på att betäcka till våren. Men jag har aldrig tagit föl förut, jag har stått i stall och...
Svar
7
· Visningar
937
Senast: Lazy Lady
·
L
Avel Jag har chans att ta ett föl på vår D-ponny sto. 142 hög men ganska rejält överbyggd. Är det någon som har några ideer om hingstar...
Svar
7
· Visningar
1 545
Senast: Lisalavinia
·
E
Avel Är det någon som känner till något om halvblodshingsten Greven, pappa till Samojed (född 1953 u Tessan 447, russ)? Jag gissar att Greven...
Svar
1
· Visningar
1 024
C
Avel Idag när jag kollade på världscupen på TV slog det mig varför inte mer information om hästen ges? Jag tycker det hade varit...
Svar
7
· Visningar
1 166
Senast: Mac Kinley
·
Avel När jag köpte min häst så sa säljaren att jag skulle vara supernoga med hans pass då det var enda beviset på att han är min. Han är...
Svar
4
· Visningar
954
Senast: Mac Kinley
·
B
Avel Jag tänkte fråga när ni tycker det är mest optimalt att sätta in ett sto i avelsboxen. Vi har tänkt köpa ett yngre sto för att...
2
Svar
24
· Visningar
2 461
Senast: bomull
·
Avel Skulle vilja veta så mycket som möjligt om dessa herrar och vad de nedärver. Har sökt här men hittar inte mycket alls. Så tacksam för...
Svar
1
· Visningar
831
Senast: em76
·
M
Avel Om ett sto inte haft föl ngn gång innan, och är fullt frisk, vad är maxåldern för att ta föl? Har ni några erfarenheter av gamla ston...
Svar
7
· Visningar
1 768
Senast: Masse
·
Avel Läste i Travronden i tisdags och satte verkligen frukosten i halsen. Likaså gjorde nog övriga hästägare som det handlade om...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
10 274
Senast: Fiorano
·
A
Avel Hej! Är det någon som vet om det är någon skillnad mellan dansk och svensk avel när det gäller uppkomsten av osteochondros och isåfall...
Svar
2
· Visningar
903
Senast: Anya
·
Avel SKulle vilja ha lite input gällande bra blod till sto med denna stam Carland - Camaro M -Olympic Ahorn -Sit this one out - Nimmerdor...
2
Svar
26
· Visningar
3 104
Senast: Fenestra
·
Avel Ni som kan tyska stammar. Vad säger hannoveranerstam 381 er? Jag som inte är så hemma på dessa tycker mig se att min nyinköpta hopphäst...
2
Svar
22
· Visningar
2 588
Senast: Cheran
·
Avel vet inte om mitt inlägg har hamnat rätt, men jag provar... har en 1års hingst som är 50% PRE. ville ha en dressyrhäst med ett bra...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 393
Senast: Stenmagi
·
Avel Hej! Dettav är inget som hänt mig men jag är lite nyfiken, vem står för om stoet skadar sig hos hingsten. Säg att hon t.ex. snubblar...
Svar
9
· Visningar
1 603
Senast: amkm
·
D
Avel I morse fick mitt sto tvillingföl. (e, Zephyr - Good Future - Imperator) Båda lever och mår bra. Har någon varit med om detta ? Är det...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
20 702
Senast: Schasa
·
F
Avel Har funderingar på att betäcka mitt sto men är inte så kunnig på området. Vet inte riktigt hur man ska tänka när man väljer hingst...
2
Svar
28
· Visningar
3 309
Senast: Fiorano
·
B
Avel Har råkat få en summa pengar över, (händer inte så ofta) och tänkte använda dom till att betäcka mitt sto. Hon är lite lång i ryggen och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 116
Senast: beachbunny
·
Avel Numera åker ju tyska avelsförbund runt i landet och besiktar föl efter hingstar som är godkända där men inte i Sverige. Tyska regler...
Svar
4
· Visningar
1 212
Senast: Girasol
·
S
  • Låst
Avel Jag väljer att skapa en ny hingstvalstråd då de andra trådarna är med gamla användare. Ni behöver därför inte informera mig om gamla...
Svar
2
· Visningar
1 196
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Stora shoppingtråden III