Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Vilken hingst skulle ni ge som förslag till detta sto? Anart - Gaston ca 1.57 Lågställd, brett ansatt hals rätt lång i kroppen men...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 342
Senast: Scilla
·
Avel Hejsan.. Ja sitter o letar efter hingstar på nätet och blev ställd när det fanns två två st RANTZAU xx, en vit och en brun.. men vem...
Svar
3
· Visningar
1 131
Senast: KickiH
·
P
Avel Kollade i 2007 års ASVH hingstkatalog i går av ren nyfikenhet vilka poängsiffror hingstarna hade på extremiteter och rörelsernas...
Svar
6
· Visningar
1 605
Senast: ameo
·
Avel funderar på att betäcka mitt halvblodssto om ca två år. hon är då 16 år gammal och har ett föl sen tidigare som är född 2008. borde...
Svar
10
· Visningar
1 554
Senast: Bekk
·
Avel Jag var på Flyinge igår och såg en svart mycket tjusig hingst som i mitt tycke rör sig hur trevligt som helst. Jag blev lite paff när...
2
Svar
23
· Visningar
4 241
Senast: pastejja
·
J
Avel Hej! Jag går i funderingar kring angloarab och skulle behöva lite hjälp, eller ja ganska mycket egentligen. För det första så skulle...
Svar
10
· Visningar
1 515
Senast: jjennnyy
·
Avel Hejsan alla!:D Ett sto somjag känner ( Matilda,som är med i föl tråden) har ett sto heter Skyfire... Jag har hört av ägaren att Skyfire...
2
Svar
22
· Visningar
3 327
Senast: Görel
·
K
Avel har lånat ett holsteiner sto som är e: marduk 681 undrar om någon vet något om denna hästen eller nån sida där man kan läsa om honom ...
Svar
15
· Visningar
2 577
Senast: xXKiwiXx
·
Avel Inför 2010 meddelar ASVHs avelsvärderingsnämnd (AVN) att hingstarna Haydn 977 och Waliant 945 sänks till avelsvärdebokstav V. Källa...
2
Svar
20
· Visningar
2 788
Senast: Fenestra
·
Avel Nu är allt bokat och klart. Men nu undrar jag om det är någon som vet hur hans fertil han är. Har även en treåring som jag skulle vilja...
Svar
15
· Visningar
1 868
·
L
Avel Carismo fanns tillgänglig för svensk avel ett par år i Sverige.Han har den intressanta stammen Calypso II-Akzent II-Cavalier.Någon som...
Svar
6
· Visningar
1 411
Senast: kem
·
B
Avel Nån som har nån avkomma efter honom??? Skulle va kul att veta hur dom är eftersom ja själv har ett fin fint sto efter honom :D
Svar
19
· Visningar
4 197
Senast: myhorseandme
·
Avel Tycker det vore intressant att se vad allas uppfödningar har gjort samt inom vilken gren/ras. Det verkar som det finns många med stor...
Svar
15
· Visningar
2 009
Senast: Gabby_Ossi
·
C
Avel Vad tror ni avelsintresserade att det kan bli av kombinationen Trofé-Florencio? Stoet e: Trofé har bra taktmässig elastisk trav och...
Svar
4
· Visningar
1 366
Senast: Sar
·
P
Avel Hur är era akribori hästar? Lynne? Storlek? Prestationer? Bilder? Framtidsplaner? Har själv en 06 hingst efter honom. Han ska...
2
Svar
39
· Visningar
8 160
Senast: guppey
·
S
Avel Hej! Som rubriken lyder, om en häst är brännmärkt, är den då alltid registrerad?
Svar
2
· Visningar
1 003
Senast: pepinopre
·
Avel Är Azteca en egen hästras med stambok etc, eller är det bara ett namn på en vanligt förekommande korsning?
Svar
1
· Visningar
1 040
Senast: Martenix
·
F
Avel Hejsan :) Jag undrar om där är någon som vet om en hingst som har två helt blåa ögon (glasögon tror jag de heter) kan bli godkänd...
Svar
4
· Visningar
1 362
Senast: Fellan
·
Avel Jag har blivit inspirerad av diskussionerna här angående "gula" hästar och hittade hingsten Milky Way GF (Gestuet Falkenhorst). Någon...
Svar
15
· Visningar
1 716
·
Avel Funderar på en ponnyhingst som är avelsvärderad som 3-åring (i år) får den visas igen nästa år med ny chans på godkännande? Det var...
Svar
2
· Visningar
923
Senast: simpan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit