Akribori-avkommor

Sv: Akribori-avkommor

Hur är era akribori hästar?
Född 2004 u: Airtraffic Girl (F5) e: Trofé

Lynne?
Väldigt snäll men väldigt känslig och allert. Vill väldigt gärna vara till lags och försöker alltid göra sitt bästa. Samtidigt som han är känslig så är han väldigt modig och litar väldigt på människor, säger jag att det inte är farligt så köper han det rakt av.

Storlek?
För närvarande 161 cm men växer fortfarande.

Prestationer?
Programridning, dressyrprogram för 4-åriga hästar 72,17%
Visad på kvalitén dock inte med så strålande resultat eftersom han är i en tillväxtperiod och är allmänt stelbent..
Han fick i alla fall: Vet 10, 10. Ext: 7, 8, 8. Gång 7, 5:eek:, 6, allm 6. Hoppn: 7, 7, allm 7.

Bilder?
15314917.jpg

Film från kvalitén
http://www.youtube.com/watch?v=F09WBVcBeRA

Framtidsplaner?
Just nu har han en välförtjänt vila och ska sättas igång efter att ET har kollat honom på söndag. Ska försöka satsa på schampionatet nästa år är väl annars närmaste mål.

Tycker han var jätte fin. Bra galopp och tryck i språnget. De är ju bara 4 år, de små liven!

Vilken skönhet :laugh: Vad gömmer sig mer i stammen?

Tack! :) Tyvärr så har stot okänd stam. Men om våran forskning stämmer så ska hon vara efter Magi-Challaghan-Herkules. Det är väldigt många som frågat mig om hon har Herkules i stammen, då hon är lik honom, så det tror jag stämmer. Din var också väldigt fin.

Vad lustigt, måste ju vara Akribori som präglar så mycket, eller oxå är det bara slump.:D

Tycker du att han har bra galopp:eek::bow: Jag tycker personligen att han är allmänt stelbent just nu, men det ger sig nog när han har vuxit klart. För han har galopperat med mer knän förrut.:p

Ja, det tycker jag. Bra takt. Som sagt, de är bara fyra och dagsformen kan ju vara helt avgörande!!

Appropå lynne. Idag blev min häst sutten på för första gången, skrittade två varv i ridhuset. Han var hur cool som helst, ville mest tugga på grimskaftet!:p . Underbart med hästar som har sånt psyke!

Här kommer ett par något mer moderna bilder på min Akribori-avkomma, tagna nu i somras:

willewonka2.jpg

willewonka.jpg

(Och ja, han har man så det räcker till tolv islänningar... och det kommer bara från pappa Akribori. Att rycka och knoppa den manen kommer bli en mardröm...)

Jättevackert ansikte :laugh: Och det där med manen skriver jag under på, det måste vara ett Akribori-drag. Jag gör mina försök att tämja den, men den är tjock och växer snabbt!!!

]

(Och ja, han har man så det räcker till tolv islänningar... och det kommer bara från pappa Akribori. Att rycka och knoppa den manen kommer bli en mardröm...)

Så mycket man hade min också när hon var 2-3 år. Nu när hon börjar närma sig 4 så är den mer "normal". Dock är den härligt tjock men inte alls på samma sätt som när hon var yngre.

Min är dessutom väldigt lik din i ansiktet med bläsen, färgen och själva uppsynen. Hon är bara lite brunare och bläsen är lite smalare. Men annars så är de ruskigt lika. :D

Mvh

Tora

Hej!
Jag har också en Akribori :)

www.tottboll.pixbox.se

Han är u. Jalusi ue. Amiral.

Måste tillägga att han har en 3-årig helsyster som är 153 cm hög. Han själv är 168 utan manke, upplevs stor!

Världes snällaste, har dock lite humör om han inte vill. Känslig som få och vill alltid göra rätt.

Tränare i hoppning säger att hon aldrig varit med om en sådan balanserad och begåvad 4-åring, riktigt roligt!

Parabolöron, men är det inte "stor öron hoppar högt"? :banana:

Men han är dressyrhäst :grin::devil:

Lotta

Jag har en akriboridotter som precis blivit ett år. Hon är 142 cm i manken och jag börjar bli lite orolig att hon kommer bli för liten, men jag vette tusan?? Är döttrarna sen i växten har jag hört! Har ni hört det? I övrig är hon den coola typen och är superfin att hålla på med - är så nöjd med henne i övrigt!

Hur är era akribori hästar?
Jag har ett sto född 2004 e: Akribori ue: Cheval Sansibar, som jag köpte som oinriden 3,5 åring.

Lynne?
Hon är väldigt lugn och stabil, satt på henne 3:e dagen jag jobbade med henne, red ut 2:a veckan jag red henne. Inget tittig på hinder, och väldigt okomplicerad. Dock har hon ett ordentligt sto-humör, men har man henne med sig så är hon underbar. Är verkligen en ledare, går in i hagen med självförtroende och alla andra ger vika. Hon är snäll, men bestämd mot andra hästar.

Storlek?
Hon är nu som 5-åring 1.72m och lite mot det grövre hållet.

Prestationer?
Hon ligger ju rätt så mycket efter i utbildningen, dels pga sen inridning och sen en skada förra året. Men vi tränar på 1.10 hinder i alla fall, och hon nu går hon stadigt i form i alla gångarter. Behöver dock stärka sig i bakdelen lite till. Har inte tävlat något ännu men ska väl ut lite nästa år är det tänkt.

Framtidsplaner?
Hon är tänkt som hopphäst, och jag vill rida som lägst 1.30 i alla fall. Kan tänka mig att rida några dressyrtävlingar också, då hon har bra steg, och det är rätt skoj när man känner att hon kan röra sig lite också.

Bilder?
img_1960_61046326.jpg

5580_106741446129_588621129_2294422_4020756_n.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Hej!
Jag har också en Akribori :)

www.tottboll.pixbox.se

Han är u. Jalusi ue. Amiral.

Måste tillägga att han har en 3-årig helsyster som är 153 cm hög. Han själv är 168 utan manke, upplevs stor!

Världes snällaste, har dock lite humör om han inte vill. Känslig som få och vill alltid göra rätt.

Tränare i hoppning säger att hon aldrig varit med om en sådan balanserad och begåvad 4-åring, riktigt roligt!

Parabolöron, men är det inte "stor öron hoppar högt"? :banana:

Men han är dressyrhäst :grin::devil:

Lotta

Din häst är född på Vretaskolan, Linköping väl. Jag har ridit hans mamma Jalusi när jag gick Högre häst där :laugh:
Å Lancer föddes året jag slutade där...kul att se honom några år senare :D

Main Jack, 2005, akribori-maraton
Otroligt stark vilja och kan bli otroligt arg när han inte håller med, men när han håller med är han underbar.
166 cm i mkh på kvalitétsbedömn.
Godkänd LC dressyr, debud för oss båda! 4 fel 80 cm hoppning
52972_1260988326.jpg

13352_1260988669.jpg

11851_1260989164.jpg

56278_1260989576.jpg

Tänkt att han ska kunna gå LA dress och 120 hoppning, kanske någon fälttävlan! :)

Har träffat en Akribori-häst, en 4-årig valack som var 170+, brun med 4 vita strumpor och bläs. Han var en väldigt, VÄLDIGT lugn häst - lite för lugn. Men otroligt snäll. Jag tror han växte fortfarande...om inte så har han ett ganska taskigt sadelläge. Gångarterna var bra, men inget speciellt. Hopptekniken var svår att bedöma då han hade så dålig bjudning...

Liknande trådar

Avel Som vissa av er kanske kommer ihåg så hade jag ute en tråd innan där jag ville ha tips om hingst till mina ston..... Iallafall så...
2
Svar
34
· Visningar
3 437
Senast: Behati
·
Avel Jag har köpt ett sto som jag tänkt ha till avel. Jag är helt nollad när det gäller blup. Hon har 125 i BLUP -hoppning. Är det bra?? 4...
2
Svar
27
· Visningar
3 672
Senast: Fiorano
·
Avel Eller… Dags att avsluta min korta karriär som uppfödare? Jag har läst och begrundat ett flertal trådar och nu börjar jag känna mig...
2
Svar
31
· Visningar
2 853
Senast: Flower_Power
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit