Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Avel Ni som har hästar efter Etrusco? Vad kan ni säga om psyket på era hästar?
Svar
2
· Visningar
1 231
Senast: hyperff
·
S
Avel Kan någon kunnig person tala om för mig vad som kan bli bra ihop med mitt welsh sto sek b Vill ha en avkomma som blir en bra ridponny...
Svar
1
· Visningar
899
Senast: ameo
·
Avel Jag har just köpt mig ett sto som vid första anblicken har dressyrstam. Men hon har meriter i hoppning. På mödernet har hon dock flera... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 492
Senast: Pam
·
Avel Jag har ett sto som har D-blod och Ferro på nära håll. Har svårt att hitta någon riktigt bra hingst som inte dubblar dessa linjer. Nu... 2
Svar
20
· Visningar
2 484
Senast: pastejja
·
Avel Nu när jag står i begrepp att betäcka mina ston har jag insett vilket ÖKEN det är att bo i norra Norrland! Vi har visserligen... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 603
Senast: juvelen
·
G
Avel Tiden bara flyger förbi och nu börjar det faktiskt bli dax att fundera på vad man ska betäcka med nästa år. Jag har tre ponnyston som... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 979
Senast: josephiiine95
·
Avel Jag har ett 14årigt sto som jag vill betäcka. Hon har gröna papper, Stanford-Any Questions och har haft ett föl tidigare. Jag tävlar...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: KickiH
·
P
Avel har precis skaffat ett varmblod som var rätt tjock när jag fick henne. Hon gick ju förstås på lösdrift och en självklarhet för mig att...
Svar
2
· Visningar
1 152
Senast: Görel
·
Avel Hej Planerar att betäcka mitt sto nästa vår. Men tycker det är så himla svårt att välja rätt hingst. Så tänkte börja i god tid och... 2
Svar
33
· Visningar
2 979
Senast: Jate Volim
·
Avel Hittar ingen tråd om honom så jag startar väl en då:) Hur ser hans avkommor ut nu? Några erfarenheter? Bilder? Uppfödaren till... 2
Svar
23
· Visningar
3 970
Senast: wagram
·
Z
Avel Jag har en 2,5 åring, som tyvärr inte blivit så stor som det var tänkt. I dagsläget ligger hon på ca 154 cm. Har aldrig visat på 3-års... 2
Svar
21
· Visningar
2 323
Senast: Hiddeous
·
S
Avel Hej ! vi har en häst som är 20 år som aldrig har haft föl. Hon har gått på ridskola i många år. Och då undrar vi om hon är för gammal...
Svar
1
· Visningar
853
Senast: Masse
·
L
Avel Tycker ni att hingstarna ska genomföra ett temperamentstest under bruksprovet? Hur tycker ni då det ska se ut? Själv tycker jag det...
Svar
10
· Visningar
1 381
·
M
Avel Hejsan allihopa!!! Jag är ett alldeles nymoget blåbär inom hästavel (halvbl) OCH HÄR PÅ BUKEFALOS Jag skulle nu vilja ha massor med...
Svar
7
· Visningar
1 343
Senast: dundee
·
L
Avel Vilken hingst tror ni kommer bli 2010 års snackis?Vilka blodslinjer kommer vara eftertraktade?;) 2
Svar
26
· Visningar
3 164
Senast: pastejja
·
C
Avel Vände mig till sh för att kolla hur jag går tillväga med min nyimporterade hingst. Rasförening finns ej i Sverige så vitt jag förstått...
Svar
6
· Visningar
1 342
Senast: amkm
·
Avel Kanske är fel ställe i så fall får jag be moderator vara snäll och flytta tråden. I våras fick jag en liten brun hingstunge med bläs...
Svar
18
· Visningar
1 905
Senast: Elma_vip
·
Avel Vad skulle ni lägga för hingst på detta sto: http://blup.se/sv-SE/horses/101905-malou Denna gången skall det vara en dressyrhingst...
Svar
13
· Visningar
1 697
Senast: josephiiine95
·
  • Låst
Avel Hur stor lär avkomman bli och vilken färg om Pappan: Brun, Bruten bläs & snopp 139 cm Farfar: Brun 147 cm (tror han har en...
Svar
6
· Visningar
1 144
·
M
Avel Hej! Jag har alltid varit sugen på en Connemara ponny, men då jag sköt i höjden och blev lång, försvann den drömmen snabbt. Nu som... 2
Svar
20
· Visningar
2 895
Senast: cupcake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka