Välja hingst till sto med meriter i fel gren

Sv: Välja hingst till sto med meriter i fel gren

Missade att texten hoppade, datorn improviserar riktigt ofta, ibland blir meningarna märkliga..
..
sedan tror jag inte att det finns fler blup, någon som har koll på utrikiska siffror på förärvningen av övriga familjemedlemmar?
/U

skulle det stå..

QE ligger mig också varmt om hjärtat och i många hingsttrådar är det honom jag tänker först på. Har sett amssor av avkommor (och har en själv), tycker att de genomgående har bra typ, bra grundgångarter och en rätt skön inställning till arbete. De kan dock vara lite svåra att få en ärlig bjudning i och de kan vara lite bockiga och busiga. Men har aldrig träffat en QE-häst med dåligt temperament!

Dessvärre verkar han ha kass dräktighet på fryst. Men om Flyinge kanske tar in färskt på honom kan det säkert fungera bra eftersom han har en fantastisk spermakvalité!

Kan inte du skicka ett PM till mig och berätta lite om din QE. Jag letar själv efter en och har sett några på rätt nära håll. Jag vill väldigt gärna veta lite mer.

Tycker också att det är helt klart övervägande hoppstammar.
Ludwig von Bayern är linjeavlad på Landgraf och har Pilotblod, bara hoppblod enligt mig. Sandro Hit har hoppblod som man på senare tid marknadsfört som gångartsblod, tycker dock att de oftast inte lever upp till det, de flesta har för dålig gång även om de ofta har fina fronter.

Ludwig von Bayernstoet kan jag hålla med om att hon är hoppstammad. Även fast Sandro Hit ses som dressyrhingst så är han ju ändå hoppstammad.
Men jag funderar ändå lite på hingstvalet..

Den andra vet jag inte riktigt vad jag ska tro om. Både pappa, farfar och morfar går/har gått höga klasser i dressyr om jag inte missminner mig. Men visst finns där många legendariska hopphingstar också i stamtavlan.
Jag vet faktiskt inte vad han är avlad för. Såldes som dressyrhäst, men hade ändå vunnit löshoppningschampionat. En multitalang helt enkelt.

Hela stammen är ju hopp och någon är känd som multi.Sen är jag ett fan av silbersee med söner,så använd du din kille med kärlek och ömhet och bara flyg vidare ;)

Du har kanske rätt. Jag trodde absolut att han var dressyravlad med tanke på pappan och farfar.
Ja, jag får förhoppningsvis flyga vidare ett tag till... :D

Liknande trådar

Avel Snart är nästa års betäckningssäsong här och det är dags att fundera över om man ska betäcka och i så fall vilka hingstar som kan vara...
22 23 24
Svar
474
· Visningar
50 379
Senast: insearchof
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 905
Senast: Kisseninan
·
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 521
Senast: Marty
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 372

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit
  • Miklem träns !
Tillbaka