Sv: Hingst tips!
Jag är inte så väl insatt i hoppaveln men jag tycker att Balougraph är väldigt fin. Bra ben och hoppar bra. Gången är helt ok, galoppen är sämst men din häst hade väl bra galopp? 168 cm men man vet ju inte hur stort han lämnar. Jag tycker som sagt att hingsten är fin men du kanske vill ha en mer beprövad hingst?
Careful gillar jag också men det kanske blir för mkt Cor de la Bryere? Vet inte hur han nedärver just benställning dock. Både hoppar och rör sig bra i alla fall.
Colmar såg jag på Aledal i år och tyckte han var såå fin! Blev nästan sugen på att betäcka mitt sto fastän jag rider dressyr. Han har inte jättehöga gångartspoäng men jag tyckte att han rörde sig väldigt trevligt. En riktigt bra allroundhingst skulle jag tro. Ännu en obeprövad dock.
Majim G är pappa till mitt sto så jag kanske är lite partisk men även han lämnar ju multitalanger. Riktigt bra exteriör och rör sig bra. Hoppar bra men kanske inte svår klass, fast det kanske du inte vill göra ändå?

Min är uppskattningsvis kapabel till msv klasser i både hopp och dress (unghäst ännu så det får tiden utvisa) med Bernstein som morfar.
Nintender är kanske inte heller så dum? Vet inte så mkt om honom dock.
Diamant de Revel är ny för mig men jag tycker att han ser fin ut, kika så får du själv bilda en uppfattning. En stamtavla som jag tycker ser intressant ut. Bedömd med 88888=40p i Sverige och bästa hopphingst i Herning i år. Dock ung.
Håller med många andra om att Feliciano kan vara ett bra val. Jättefin hingst som visat att han kan. Både hoppar och rör sig och nedärver bra ben. Dock lämnar han ju ngt litet.
Mitt sista förslag är en av de hingstarna jag kanske tycker borde passa bäst är Last Liberty. Bra blup på såväl gång som hopp och benställ. Ganska stor och lämnar normalstort. Bra dräktighetsprocent, runt 90% om jag inte minns fel. På pappret ser det ju kanon ut men har själv ingen erfarenhet av honom så jag kan inte svara för ngn egen uppfattning s.a.s.
Det blev lite långt och mest spekulationer men du kanske fick ngt att kika på iaf