Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Ja, som rubriken lyder? Ni som avlar, "brukar" ni låna magar, eller äger ni helst magen själv först innan ni planerar föl? Och ni...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 494
Senast: Fenestra
·
W
Avel Jag är 14 år, 1, 59 cm och väger 45 kg. Jag siktar mest på dressyr. Har inte så lång ridvana. Vilken hästras skulle passa mig?
2
Svar
24
· Visningar
6 249
Senast: ameo
·
D
Avel Jag har hittat två st ett åringar.. Ett sto & en hingst 2008. Hingsten är efter Hip Hop kostar 30 000kr & stoet efter Simsalabim 20...
Svar
6
· Visningar
1 553
·
  • Låst
Avel Var finns Master 850 idag? Är han aktiv i avel? Hemsida?
Svar
14
· Visningar
1 625
·
K
Avel Jag har ett sto e.feliciano som jag är sugen på att betäcka med contendro nästa år. Någon som har någon erfarenhet av honom? Och någon...
Svar
1
· Visningar
1 097
Senast: callie
·
Avel Sitter och funderar på hur stor summa man behöver spara ihop för att betäcka ett halvblod. Många "dolda" kostnader som jag känner att...
Svar
4
· Visningar
1 239
Senast: Sickan
·
Avel Satt och funderade... Man läser ju ofta både här och i annonser om hästar som fått "bra poäng på 3-års", men sen när man kollar upp dem...
2
Svar
29
· Visningar
6 398
Senast: oxo
·
Avel Har ett ridponnysto imp Tyskland som jag letar lämplig hingst till. Pappan är ett engelskt fullblod och på mammans sida främst welsh...
Svar
1
· Visningar
948
Senast: Welsh
·
K
Avel Hittar inte någon tråd om CA hos arabhäst, konstigt. Säkert bara jag som är dålig på att leta! Länge sen jag var in här, så är väldigt...
Svar
2
· Visningar
6 764
Senast: Bewelinn
·
Avel Tänkte att vi kunde sammanställa en lista på saker som man ska, borde och är bra att ha tillhands när det drar ihop sig mot fölning...
2
Svar
23
· Visningar
3 690
Senast: dobbis
·
Avel Novan är förhoppningsvis dräktig. Hon kollades på 17 dygn och då fanns det ett foster. Det var dock så sent på säsongen (de flesta...
Svar
11
· Visningar
2 147
Senast: simson
·
J
Avel Sitter bara och spånar lite. :) Om jag skulle betäcka mitt arabsto med en halvblodshingst, vad skulle det bli för färg på avkommans...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 323
Senast: WonkyDonkey01
·
M
  • Låst
Avel Jag undrar ifall någon har lärt känna en avkomma efter honom? :)
Svar
10
· Visningar
2 376
·
Avel :pHar sett att det finns några trådar om unghästar men ingen som kan svara på mig fråga. Jag ska troligen köpa en 3åring som är ca...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 464
Senast: L8P8
·
M
  • Låst
Avel Jag sköter en polsk inport, Neryt som är e. Nil Jag undrar om det finns någon som har en avkomma efter honom? :)
Svar
2
· Visningar
1 060
·
Avel Hej! Funderar på om jag ska visa min lilla Qallehäst på kvaliten i höst, men har ingen aning om hur det går till! Någon som visat...
Svar
5
· Visningar
1 253
Senast: Anna1234
·
N
Avel Hur går det till när fölet ska typas? Behöver stoet också vara med vid frysmärkningen? Ska hon också lämna DNA? Eller vem ska fölet...
Svar
5
· Visningar
965
Senast: Nela88
·
W
Avel Ni som betäcker era 3-åringar, hur resonerar ni kring anledning till detta, givetvis finns ju självklara anledningar för er som bedriver...
Svar
10
· Visningar
1 974
Senast: Helena T
·
Avel Har ett tiomånaders stoföl i mitt stall som redan visar tydliga brunsttecken, är det vanligt? Har själv inte haft turen att få något...
Svar
15
· Visningar
2 118
Senast: bambi82
·
Avel Vi har ett Bernstein-Nepal sto som vi ev ska betäcka till våren. 162cm Halvblodshingst går bort av olika anledningar utan vi vill ha en...
2
Svar
24
· Visningar
3 624
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit