Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fick nämligen själv erbjudandet om att låna ett sto till avel (stå för alla kostnader + hingstens avgifter) men mot att jag red in stoet. I början var jag blind och tyckte att det var värt det men precis när jag skulle börja rida in stoet så insåg jag att jag höll på att bli lurad. Jag tyckte i alla fall inte att det var värt flera månaders jobb för att få ta föl på detta stoet. Om man lämnar bort en häst på inridning på ett par månader kan man få betala flera tusen kronor för det och eftersom att jag stod för alla hästens kostnader + alla kostnader för betäckningen och allt annat så kändes det inte värt det.
Dessutom hade ägaren till stoet som krav att hon skulle stå som uppfödare till fölet...
Hjälpa till med inridningen? Ägaren skulle inte vara med överhuvudtaget. Jag skulle få göra allting själv och förutom att ägaren hade som krav att hon skulle godkänna inridningen så skulle hon även stå som uppfödare och bestämma vilken hingst jag skulle få betäcka med.
Allt var lurigt.. och nej, det var inget speciellt med stoet.. och med tanke på att alla ni andra här inne inte behöver betala en krona för att låna stons magar, hur kan ni tycka att jag ska lägga ner tid och ork på att rida in ett sto? En inridning tar cirka 3 månader om man ska ta det lugnt och verkligen få hästen väl inriden och om du lämnar bort din häst på inridning kan du få betala runt 5 000 kr i månaden. Det blir 15 000 kronor, skulle ni betala det för att få låna ett sto?
Verkar som det vanliga är att låna ett sto av en bekant. Så hur skulle ni ställa er till att låna ett sto från en "okänd" människa??
Ja, just det
Tar inte tillbaka ett endaste ord eftersom jag vet att det är mitt sto det handlar om.
Ang. det andra Tala för dig själv...
// Anna
Menar du att du väljer bort ett bra sto som Annas och förhandlar om ett skitsto som du sagt förut
Låter konstigt om man nu har fler ston att välja mellan
Mia
Menar du att du väljer bort ett bra sto som Annas och förhandlar om ett skitsto som du sagt förut
Låter konstigt om man nu har fler ston att välja mellan
Mia
Ja, där scenariot dessutom "liknar" varandra och inom ett år...