Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag ska betäcka mitt sto i år. Första gången för oss båda! Har lite funderingar på hur jag ska göra med tiden efter betäckningen. Hur...
Svar
12
· Visningar
1 598
Senast: lacessere
·
Avel Jag har ett sto född -02 som Jag hade tänkt betäcka iår.. Men nu börjar Jag på att fundera om nästa år passar mig bättre.. Hon har haft...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: dobbis
·
Avel Jag har en märr som jag ska betäcka till våren. Mitt största dilemma, vilket också har avgörande betydelse för vilka hingstar jag kan...
Svar
8
· Visningar
1 844
Senast: CK
·
R
Avel Hej! Jag vill ha lite info om vad Nimbusz har gjort när var hingst och avel?? Jag har en son från han som är född 1994 Cactusz han...
Svar
1
· Visningar
788
Senast: Lisis
·
E
Avel Har funderingar på denna hingst till vårat ena sto. Vet det som står på Askös sida, men undrar nu om någon på buke har en avkomma efter...
2
Svar
36
· Visningar
5 985
Senast: 909ellie909
·
G
Avel Vad tycker ni om tanken att man skulle ha liknande regler för ston som sätts i avel som vi har för hingstar? Alltså att man skulle...
Svar
13
· Visningar
1 311
Senast: Cat_and_rat
·
M
Avel Skulle vilja ha information om De Noir avkommor- någon som har erfarenhet av dem? Temperament, strl m.m
Svar
3
· Visningar
2 987
Senast: lukas
·
Avel har en godkänd avelshingst i stallet där jag står, av samma ras som mitt sto... hade tänkt anväda honom förra året redan, men den gamla...
Svar
2
· Visningar
979
Senast: vinkelina
·
S
Avel Sitter just nu husvakt åt en hästfamilj. Jag har sett att de har sv vita bilder inramade men aldrig tittat vad som står på bilderna. Nu...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 945
Avel Jag har fått för mig att Napoleon fick 10 söner som godkändes som hingstar, men kommer bara nio. Vet ni vilken den sista är, eller har...
Svar
2
· Visningar
1 060
R
Avel Var kan man hitta info om arabhingsten Magraf? Hittar ingenting om honom. Vill gärna veta om han har lämnat många avkommor. Och om...
Svar
4
· Visningar
1 348
Senast: skojskrot
·
Avel Funderar lite på det här med avgifterna på hingstarna. Nybörjare som man är inom aveln :o Tex. har jag tittat på Breitling TP´s...
Svar
6
· Visningar
865
Senast: Görel
·
F
Avel Hej! Jag undrar när råmjölken bildas? Jag har ju förstått att många kollar mjölken mot slutet av dräktigheten eftersom den ganska...
Svar
5
· Visningar
1 394
Senast: frid
·
S
Avel Detta är ett hett tema...........Men för oss, uppfödare, så frågar jag er alla ute i Sverige, tycker du priset för detta är relevant...
2
Svar
37
· Visningar
3 123
Senast: Flippeti
·
S
Avel Först; ligger tråden fel så ber jag om ursäkt. Visste inte riktigt var den passade bäst. Vi köpte en tinker för ca 2 mån sedan, ett...
Svar
6
· Visningar
1 242
Senast: Stenmagi
·
H
Avel Ni som har hästar efter Etrusco? Vad kan ni säga om psyket på era hästar?
Svar
2
· Visningar
1 231
Senast: hyperff
·
S
Avel Kan någon kunnig person tala om för mig vad som kan bli bra ihop med mitt welsh sto sek b Vill ha en avkomma som blir en bra ridponny...
Svar
1
· Visningar
899
Senast: ameo
·
Avel Jag har just köpt mig ett sto som vid första anblicken har dressyrstam. Men hon har meriter i hoppning. På mödernet har hon dock flera...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 492
Senast: Pam
·
Avel Jag har ett sto som har D-blod och Ferro på nära håll. Har svårt att hitta någon riktigt bra hingst som inte dubblar dessa linjer. Nu...
2
Svar
20
· Visningar
2 484
Senast: pastejja
·
Avel Nu när jag står i begrepp att betäcka mina ston har jag insett vilket ÖKEN det är att bo i norra Norrland! Vi har visserligen...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 600
Senast: juvelen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka