simsalabim

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare stall banal
  • Startdatum Startdatum
Sv: simsalabim

[Tycker själv att skäckar är fina om det inte är för mkt vitt i dom. (Hukar mig för gejsa nu) ;) .

Va fan skriver du!!!! :devil: :devil: :devil: :devil:
Nej skämt å sido. Vet inte om du har läst mina inlägg förut. Men jag har skrivit att jag blev besviken när han hade så mycket vitt i sig. Hade nog velat haft störa fuxfläckar. Men man får vara glad att det blev en skäck iaf. Nu börjar jag tycka att han är riktigt snygg faktist. :rofl:
Fast jag skulle aldrig avla för att få den färgen jag vill ha. Individen är viktigare än färgen
Säger du ja, som får fina isabeller. Hade jag haft sådana hade inte jag heller tagit något annat. :D

Bra att du tog det som det skämt det var :bow: . Skulle jag någon gång skaffa mig en skäck, och man kan bestämma hur den skall vara så skall det vara minst 60-40%. Alltså mer färg än vitt.

Ja att hon hitintils fått så många isabeller är bara att tacka för. Fast dom har ju haft fux pappor, vilket även fuxen har, men som sagt va henne vet vi inte ännu om hon är bärare av gulanlaget. Det får tiden utvisa, troligen betäcks hon med Briar nästa år, då hon är 3.

Lilleman har ju brun pappa, så att han skulle bli gul/brun hoppades jag på. Färgen fick jag på honom men tyvärr ingen bra extriör, ja förutom huvudet då som är så gulligt och finmejslat.

Har du inte sett avkommorna innan? Det trodde jag. Ja Lillemans huvud är ju det jag är mest nöjd med.

Bra att du tog det som det skämt det var :bow: . Skulle jag någon gång skaffa mig en skäck, och man kan bestämma hur den skall vara så skall det vara minst 60-40%. Alltså mer färg än vitt.

Jag håller med dig faktist. Hade min lilla fötts med vitt huvud och rosa mule och röda ögon eller något sånt så skulle jag ha sålt honom. Nu ser han iaf fin ut i huvudet. Fux med vit bläs.
Jag är inte långsint. Kanske lite retsam ibland som oftast tas som elakhet.
Ja att hon hitintils fått så många isabeller är bara att tacka för.
Ja, dom är speciella. Den som stod hemma hos mig var väldigt lik den som hoppar på din bild. Hon var så snäll och god. La ofta sitt huvud på axeln på min karl. Han smälte direkt. Synd att hon avlivades som 5 åring. Hon skulle ha varit 8 eller om det är 9 år i år nu annars. :cry:

Jag är inte heller långsint. Släpper alla bomber på en gång, sedan är det klart.

Den som hoppar ja (Pärlan) hon är väldigt godmodig och snäll. Ägs av grannen till Nobbeled här på Buke. Hoppas nu bara inte Lill blev sur att jag la ut det kortet på henne. Jag har fått det av henne.

Nä någon sådan skäck som du beskriver skulle jag inte heller vilja ha, om man nu bara skulle gå efter färgen, men det är ju fortfarande individen som är vikrigast.

Amour 21519

Hejsan!

Fotot på Amour är taget en stekhet sommardag 2003. Det var hyteriskt varmt och alla hängde. Hur vi än försökte så ville hon bara inte se gladare ut än sådär!

Hon ser ut sådär, jag stog en bra bit därifrån när jag tog bilden.

Amour21519_1.jpg

Denna bild av Simsalabim är tagen samma dag:

Simsalabim17.jpg

Hälsar Marie

Har faktiskt andra bilder på Amour och även på Simsalabims lillebror Tour de France (helbror till Ace of Heart).

Tyvärr har jag inte själv tagit fotona och kan därför ej lägga ut dem här.Men om ni är sugna att se ändå så kan jag skicka bilderna till er (endast för privat bruk).

Sv: Amour 21519

Fotot på Amour är taget en stekhet sommardag 2003. Det var hyteriskt varmt och alla hängde. Hur vi än försökte så ville hon bara inte se gladare ut än sådär!

Hon ser ut sådär, jag stog en bra bit därifrån när jag tog bilden.
Är det du som äger Amour? Har du isf henne kvar? Skulle vilja veta lite mer om henne och gärna lite nya bilder.

Denna bild av Simsalabim är tagen samma dag:
Har du fött upp Simsalabim?
Jag har ju en avkomma efter Simsalabim.

Har faktiskt andra bilder på Amour
Vill gärna ha dom.
Tyvärr har jag inte själv tagit fotona och kan därför ej lägga ut dem här.Men om ni är sugna att se ändå så kan jag skicka bilderna till er (endast för privat bruk
Skicka dom gärna till min hotmailadress. Tack på förhand! :)

Ja men då får du PM:a mej din adress....e-mail funktionen på Buke funkar inte för mej av någon anledning vad det gäller bilder.

Nej, det är inte jag som äger Amour eller fött upp Simsalabim. Jag var bara där och fotade!
Hon som äger Amour och fött upp Simsalabim heter Agneta Sjögren-Fredriksson och bor på Ekerö i Stockholm.
Hon äger även hingsten Marwin 942!

Crazy: Jag vill gärna kika på de andra bilderna på Amour! :)
marie_129@hotmail.com

/Marie

Är väl en pengafråga framförallt om man bara är en hobbyryttare som vill ta ett föl!
Man kanske inte vill lägga ner 20000 på en topphingst när man kan ta en fin hingst för 5000.

Det jag inte förstår är hur kan han användas i aveln om han inte är godkänd?? hingstägaren måste ju äga stoet åsså för det ska va lagligt

Det är skillnad på att vara godkänd och avelsvärderad. En avelsvärderad hingst får också användas till andras ston än ägarens!
Det som är olagligt är att använda en hingst som varken är godkänd eller avelsvärderad till andra ston än ägarens.

på ridskolan står simsalabims bror. dom borde vara det iallafall. :)

Jag har en avkomma av Simsalabim, super hoppteknink och underbart temperament, född 1998

Jag har haft en avkomma från simslabim, en val född 02 skäck. En lättlärd och pigg herre. Fick dock ta bort honom då han blev roterad i beckenet men som vanligtvis går att fixa.

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 803
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III