simsalabim

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare stall banal
  • Startdatum Startdatum
Sv: simsalabim

Hua ja...bilderna på min Snuttan efter Dammen...taget på sent på höstsidan-jag slår vad om att hon har 4 cm långa pälsstrån-ser ju inte klok ut....

De liknar nog "troll" allihop när det är kallt... ;)

Jaså du har haft en fjording-finns det nåt sötare än en gullig fjording?

Jag har nog mött alla varianter av fjordingar tror jag.....

crazy skrev:
Jaså du har haft en fjording-finns det nåt sötare än en gullig fjording?

Jag har nog mött alla varianter av fjordingar tror jag.....

Jag har inte bara haft! Jag har en fjording.
Har olika sorters hästar. Tycker om att variera.
Vill jag tölta så tar jag islänningen. Vill jag rida mer dressyr tar jag halvblodet. Vill jag köra eller ramla av tar jag fjordingen. Nej skämt åsido islänningen är bara 3 år så det tar några år till innan jag kan tölta. Halvblodet är ju redan 21 år så han har väl kanske inte så många år kvar. Men jag hoppas ju. Fjordingen försöker jag få ut på foder ett år. Har liiiite många hästar nu känns det som. Iaf nu när dottern som är 16år börjar tröttna.

shady skrev:
Jaha, är det hemsidan och fotona det hänger på. (Tar fram kameran och springer ut, solen skiner ju idag ;) får kanske ta tag i min hemsida igen då)

Jag har försökt i två dagar att komma in på din hemsida, men det går inte. Tänkte kolla om det var du som födde upp isabeller. Har du stängt av den?

Kan hålla med i viss mån eftersom de flesta som väljer att avla på skäck verkar göra det pga färgen. Det sticker inte ut lika mkt när det är en brun häst för då antar man ju att det inte är för att den är brun som man vill ha den hingsten. ;)

Precis...fast fortfarande är ju en avelsvärderad hingst "BARA" avelsvärderad oavsett färgen.

Nej, den skall inte vara avstängd. Har inte kollat på länge. Skall ändå göra en ny, bara jag kommer på hur man gör det i XP, då jag inte haft det tidigare. Såg också nu att den var nere. Kan bero på att vi bytt till bredband och får då helt nya adresser. Sorry.

Senast ändrad:

Vi får se, har dom inte tillgängliga ljust nu. Letar fram dom i morgon och checkar läget. OK?

Jag vill oxå se bilder på en "fölis" :) , vad använder du för hingstar till ditt/dina ston. :confused: Jag antar att det inte är Simsalabim, för han är ju inte godkänd, men jag gillar honom ändå. Det är ju trots allt individen som är viktigast, inte om han är godkänd eller inte.

Ja, jag vet, jag kan få ut mer pengar för en häst med godkända föräldrar, men min tanke med det blivande fölet, är ju att behålla det för min egen skull, ingen annans. Skulle livet se annorlunda ut om säg 5 år, då får jag ta det då.. :banana:

Dessa

Valck 1997 E: Uttini
Sto 2000 E: Partisan
Sto 2001 E: Maistic (min sons häst)
Sto 2002 E: Briar
Sto 2003 E: Stanford
Hingst 2004 E: Elcatero ox (godkänd för halvblods avel)

Hon är även betäckt 1998 med Quite Easy men resorberade, bytte till Everest, men då tog hon sig inte, samt med Bourbon 2004 resorberade då också
Vill du se kort på dom får du säga till. Är den "lilla" som ser ut som en ragg pelle nu.

Senast ändrad:

Det är alltid kul att kolla in hästar, så jag vill gärna se bilder på dina avkommor. Kommer dom att finnas på din hemsida när du fått fart på den igen??? :)
:banana:

Jaha då får ni hålla i hatten nu då. Här kommer han.

lilleman27.jpg

shadylilleman44.jpg

Jag tycker han var rufsig och söt, vad mer kan man begära med blandad föl-vinterpäls. Du skulle se hur min 17-åriga shetlandsponny ser ut, det är 1:a vintern på lääänge som vi inte har klippt honom, han har päls så det räcker till minst en häst till.

Hade en borkfärgad halvblods valack förut, gillar den färgen oxå, inte bara skäckar.. ;)

Tycker själv att skäckar är fina om det inte är för mkt vitt i dom. (Hukar mig för gejsa nu) ;) .

Fast jag skulle aldrig avla för att få den färgen jag vill ha. Individen är viktigare än färgen.

Vad fina dom va!! :love:

Ditt sto verkar nedärva sin färg rätt starkt, va!? Den lilla fuxen var otroligt söt, gillar fuxar oxå.. Tycker nog om alla färger egentligen, men du har helt rätt i att det är individen som är viktigast.

Just nu har jag 2 bruna och 1 svart, hade som sagt en bork förut och min gammelman som jag tog bort -04 var fux med skjuten stjärn. :)

Nej, nu ska jag fodra pållarna och sen börjar Melodifestivalen och den måste jag ju se... :angel:

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 803
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III