simsalabim

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare stall banal
  • Startdatum Startdatum
Sv: simsalabim

När man tänker efter...varför ylar de inte lika mkt när det gäller andra avelsvärderade hingstar måntro?Finns ju flera avelsvärderade hingstar som är enfärgade...tex en Donnerhall son bland annat....

Nu ska "perfekta" jag frångå ämnet lite.. :banana:
Hur får jag upp min avatar, hur får jag min profilbild att synas för er andra och inte bara mig själv när jag är inloggad.. :confused: :confused: :confused:

Tips, snälla :rofl:

Vad jag syftar på??? Ja, det jag skrev förstås.
Är det inte isabeller som du föder upp helst. Du vet ljusa halvblodshästar? Har jag fel ber jag så väldigt mycket om ursäkt. Jag hade precis för mig att det var du som gjorde det.
Och det var inte heller menat att vara elakt. Utan bara en reflektion.
Själv tycker jag att isabeller är vackra om dom har sin fina vita man och svans.
Jag har haft en fin isabell inackorderad här efter Bernstein. Men hon blev tyvärr avlivad som 5 åring pga lösa benbitar. Hade vi vetat att ägaren skulle avliva hästen så hade vi köpt henne. Så hade hon kunnat få gå som sällskap- eller promenadhäst här hemma. Gubben min var väldigt förtjust i denna häst. Han tyckte det var en sagohäst. :smirk:
Det kanske är bäst att man förklarar sig vid varje inlägg här annars blir man helt nerskriven på en gång.

Ja med dom komentarerna hon kommer med hela tiden så är det inte så konstigt. Konstigt bara att hon inte förstår att det är hennes inlägg vi blir sura på.

Jag förstår inte faktist vad det är för kommentarer och inlägg till dig heller. Och jag skyller inte ifrån mig. Jag försöker förklara mig hela tiden.

Redigera Avatar...använd bild som Avatar *tror jag*

(För att se din användarbild) Den måste vara jättelite dessutom annars funkar den ej!!!

Den ska avelsvärderas på Grevagården den 20/3 Ace og Hearts e. As de Thurin

Snälla!! bli inte arg på mig nu, jag bara konstaterade att det ganska uppenbart är så :)
Jag är glad iallafall, efter jag vet inte hur många försök så har jag äntligen lyckats få fram min avatar, även om den blev väldigt liten så föreställer den min Brolle, vbl-valack på 20 år... :love:

Cosmiq queen har inte blivit arg någonsin på mig i några inlägg.
Crazy tror jag inte heller. Jo, kanske att hon blev stött när jag tyckte att Simsalabims mamma var ful. Blev du det?
Du har inte varit arg på mig.
Det är ju bara Magdalena, och shady och sedan vad hette hon sojanågonting. Men vi slutade med att be varandra om ursäkt för ett missförstånd.
Det blir bara 3 st på den här listan. Det kallar jag inte alla. Det är uppenbart att det syns mer när man gnatar bara tycker jag. Men jag slutar nu det lovar jag.

Det låter suuuper tycker jag, det blir så taskig stämning när, okej, inte alla men många gnatar och beskyller varann för gnäll. Det känns som de flesta användare här på den här tråden är av kvinnligt kön, då brukar det bli lite "gnat-gnälliga" diskussioner, men det betyder ju inte alltid att man är sur eller arg. Eller??

Hoppas stämningen blir bättre nu, åtminstonde tills nästa gång nån blir stött, eller sur, eller inte delar varandras åsikter. Men arg, jag? Nej, det är jag inte. Och inte har jag retat upp mig så nämnvärt mycket heller..

Tycker jag inte stämmer, nog ifrågasätter då jag iaf när folk väljer de som bara är avelsvärderade istället för godkända oavsett färg. :smirk:

Näpp jag blev inte stött... ;)

Mkt beror ju på hur man formulerar sej...så kan liksom hela betoningen bli att det låter som om du vore ...hm hur ska jag uttrycka det "bitsk" kanske. ;)

Självklart får man ha egna åsikter och tycka vad man vill :) ...men ibland tar nog många det personligt på forumet och då "hettar det till" liksom. ;) :D

Ofta beror det på att man kanske tolkar varandra fel...därför försöker jag alltid se på flera inlägg av en person bara för att se vad personen egentligen menar med sitt inlägg.

Du tyckte "kom igen och jämför min häst"...du ville egentligen bara att någon skulle säga nåt...medans någon annan kanske tolkade det som "kom an och säg nåt om du törs".Visst är det tokigt...beroende på vem som läser och vem som har skrivit-kan det hela bli helknasigt i tolkningen.(detta var bara ett exempel) :idea:

Kanske det ;) ...men det är inte samma hysteri anfall på folk...om man ska jämföra. ;) :)

Betoningen för den som valt en avelsvärderad skäckhingst blir;

" Hur i h*lvete kan du välja sånt skit, använd godkänd hingst istället"

En avelsvärderad enfärgad hingst (gäller ej isabell);
" Du borde nog välja en godkänd hingst...men det blir säkert bra ändå"

:rofl:

Lite komiskt är det allt.... :D

Näpp jag blev inte stött... ;)
Tack! Det var bra. För jag har ju själv en avkomma från henne. Belv bara förvånad att hon såg ut som hon gjorde. Men å ena sidan så såg hon ju ut som min exakt på färg och nästan fläckarna. :)

Mkt beror ju på hur man formulerar sej...så kan liksom hela betoningen bli att det låter som om du vore ...hm hur ska jag uttrycka det "bitsk" kanske. ;)

Ja, det var det jag menade för ett tag sedan när jag skrev. Att ord kan tolkas olika beroende på hur man gillar personen i fråga. Sedan kanske jag är dålig på att formulera mig många ggr. :angel:

Du tyckte "kom igen och jämför min häst"...du ville egentligen bara att någon skulle säga nåt...medans någon annan kanske tolkade det som "kom an och säg nåt om du törs".Visst är det tokigt...beroende på vem som läser och vem som har skrivit-kan det hela bli helknasigt i tolkningen.(detta var bara ett exempel) :idea

Exakt! Exakt så menade jag. Tack snälla du för dom orden. Det var det jag har försökt att förklara hela tiden. Jag var inte alls arg eller så utan glad att jag äntligen fick fram fotona. :bow: :bow: :bow:

Betoningen för den som valt en avelsvärderad skäckhingst blir;

" Hur i h*lvete kan du välja sånt skit, använd godkänd hingst istället
Japp detta har jag också hört flera ggr till mig.

En avelsvärderad enfärgad hingst (gäller ej isabell);
" Du borde nog välja en godkänd hingst...men det blir säkert bra ändå"

:rofl:

Lite komiskt är det allt.... :D

Exakt! :bump: :bump:

Jo det har jag, men han är i världens växtperiod nu och så raggig så jag vet inte vad. Avvaktar lite med att visa honom. För han är så ful nu. Ja inte ful i den bemärkelsen, ja du fattar vad jag menar.

Var det där riktat till mig eller? För du om någon borde veta att jag inte är för avel med icke godkänd hingst oavsett vad hästen har för färg.

Jo jag har ett sto som är isabell som jag avlar på. Men som du skrev och jag fattade det så menade du att jag färgavlade. Vilket jag INTE gör. Färgen är bara ett pluss, individen går i första hand.

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 803
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Annonsera mera hundar 2