simsalabim

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare stall banal
  • Startdatum Startdatum
Sv: simsalabim

shady skrev:
Magdalena har väl inte varit sur, håller nog med henne här att det är du som varit snarstucken. Jag gillar inte heller simsalabim eller Troll, men vill heller inte analysera din häst. Är jag sur och snarstucken då också?

Klart att du är ;) Jag tycker inte heller om Simsalabim så då är vi väl tre i våran "klubb" då :D

Men det säger väl inte att andra ska tycka precis likadant som vi gör då alla tycker om olika typer av hästar. För än en gång så måste det konstateras att aveln idag skulle vara väldigt tråkig om alla skulle vilja ha just samma typ av häst.

Anneli

Jag har ju osså en häst e: Simsalabim ee: Troll 660 :love:
Men jag tycker iaf inte att ni är det minsta sura och/eller snarstuckna för att ni ej gillar dom hingstarna. Alla tycker vi ju olika och TUR är väl det. :D ;)

Men min Trollunge kan väl ingen låta bli att gilla. ;)

2756771.jpg

:love: :love: :love: :love:

Åhh vilken "puss-näsa"...sicken liten "sockertopp" :love:

Va roligt att du ska behålla honom..hoppas du visar honom på treårstestet sen! ;)

Han älskar att pussas och kramas, kan stå och hänga över boxdörren länge och gosa. Gillar även då man blåser honom på mulen, då blåser han tbx. :D

Ja, det hade varit kul att visa honom på 3 års testet, vi får hoppas att det inte är alltför långt bort så kanske...

Men det säger väl inte att andra ska tycka precis likadant som vi gör då alla tycker om olika typer av hästar. För än en gång så måste det konstateras att aveln idag skulle vara väldigt tråkig om alla skulle vilja ha just samma typ av häst.

Vad är det med er mäniskor här eg?? Jag har väl inte skrivit annorlunda. Jag skrev ju också det förut. Att det snart skulle bli inavel tex...Ni har uppenbarligen inte läst allting. Bara hoppar in som näsvisa ungar för att ni har läst det sista inlägget som jag skrev.
Jag har inte bett er skriva något om mitt föl heller så oroa er inte.
Jag tyckte att det var så många som ville se foto på mitt föl. Och jag höll på nästan hela dagen vid datorn för att det skulle fungera. När det väl gjorde det så blev jag glad och skrev lite för att liksom uppdatera. Inte var det många kommentarer jag fick heller så lite besviken blev jag nog iaf.

Jag ville bara få någon kommentar eftersom det var så många som SÅG om det låg Troll eller Simsalbim i släktledet. Själv tycker jag nämligen inte att jag ser några likheter. Jag tyckte det skulle vara kul och höra några kommentarer. FAN ni såg väl mina smilies när jag skrev. Dom har ju uppenbarligen inte Magdalena heller sett. Det var alltså mest på skoj. Fatta det någon gång.
Det känns som riktiga påhopp. Ni som har varit här så länge håller alltid ihop det vet jag. Man börjar ju tröttna på attityden här på Buke måste jag säga. Den blir sämre och sämre. :cry:

Det GÅR INTE att starta en tråd om skäckhingstar utan att den spårar ur...Vi har ju sett det x antal ggr för...
Det är ett KÄNSLIGT ämne. :angel: :D ;) :angel:

CosmicQueen skrev:
Det GÅR INTE att starta en tråd om skäckhingstar utan att den spårar ur...Vi har ju sett det x antal ggr för...
Det är ett KÄNSLIGT ämne. :angel: :D ;) :angel:

Är Troll skäck plötsligt?? :angel:

Jag tycker ärligt talat att dom flesta trådar spårar ur nästan jämt.
En del tas bort, eller också smutskastar vi varandra hela tiden. Alla vill vara bäst och veta mest. Kommer man med en vanlig fråga ja då ska man göra si och så. Ibland väldigt drastiska saker.
Du såg ju bara nu. Så fort man kan hacka på folk så passar man på direkt. Minsta lilla ordfel så är det igång. Som här skrev jag "fult" det var inte rätt. Herregud vad ska man skriva då??? Det är alltid någon som hackar. Och jag tycker faktist att det var vi som tyckte om Simsalabim och Troll som satt och skrev här. Då behöver man ju inte tala om att man inte tycker om dom. Det var ju irrevant eg. Hon ville veta om Simsalabim avlade fina föl och skäckanlag och sånt.

Två ex:
Jag hade tex en förfrågan vad min lilla islänning kunde vara värd som 3 åring. Han är inte registrerad och har lindriga eksem. Ja, honom blev jag rekomenderad att slakta i stället för att sälja. För man vet ju aldrig var han hamnar.......Precis som om det inte skulle finnas bra folk som kan ta hand om sjuka hästar.

Om jag tex skrev att en hovböld, det går snart över inom ett par veckor oftast. Ja, då skriver folk nej, jag vet en häst som har blivit slaktad pga hovböld. Ja, men det är ju extrema fall. :(
Det är värsta sceninariot. (stavas väl fel kan jag tänka.)

Nej, ärligt talat börjar jag tröttna på buke det är för stora åldersgrupper här tror jag. :smirk: :cry:

Senast ändrad:

stall banal skrev:
Är det nån som vet något om hans avkommor, dom är inte så gamla, men temperament, nedärver han sin skäckfärg osv.
:banana: Hej Det här blir ett kollektivt svar till alla.
Eftersom att jag inte hade nån som helst erfarenhet av det här med att Chatta, så måste jag säga att det har varit kul att läsa dom flesta inläggen, men det har blivit många avstickare från "huvudämnet", se mitt citat ovan. Det jag ville veta var om nån visste nåt om Simsalabim osv.. :confused:

Om man nu måste bli "sura" & irriterande på varann så kanske man kan PM:a varann istället, jag verkar inte vara den ända i just den här tråden som tycker att det är trist att läsa tjafs...

Jag är övertygad om att det finns MÅNGA här på Buke som kan och vet mycket om hingstar och ston i halvblods avel, dela med er, jag är jätteintresserad, särskilt av Sim.. och hans "förfäder" eftersom att det är honom jag tänker använda till mitt sto.

Beskyllningar fram och tillbaka hör inte hemma här, däremot diskussioner om saker som hör till ämnet..

Mvh Anna :love:

Nu får du väl ändå ta och ge dig. Bara för att man inte gillar Simsalabim eller Troll har man väl ändå rätt att vara med i diskussionen?

Anledningen till att jag gav mig in i denna diskussion var för att jag tycker det är fel att avla på en hingst som inte är godkänd. Sedan om det är en skäck eller fux det spelar ingen roll.

Den värsta atityden har faktiskt du haft. Hålla ihop? Ja du där tar du fel, läs gamla trådar så ser du vilka diskussioner det varit mellan oss som du tycker håller ihop hela tiden. Åldersskillnaden spelar heller ingen roll.

Som sagt påhopp ids jag inte svara på länge. Tycker det är irrevant i denna fråga. Löjligt att ens fortsätta älta i samma hela tiden.
Jag har sagt vad jag ville få sagt och du fortsätter läsa mellan raderna. Ok! Då får du göra det.
Har du bestämt dig att jag är en idiot så får du väl tycka det. Jag bryr mig inte om era påhopp längre.
Jag tänker inte sitta här och förklara mig längre.

Håller med Stall banal att vi skulle ju bara diskutera Simsalabim och Troll. Ingenting annat.

Stall banal:
Om du är i min stad så får du gärna komma och titta på honom om du vill. :)

Det gör jag super gärna om jag har vägarna förbi.. Ska åka upp till Mariefred och kolla in Simsalabim lite bättre nån dag..

C-Q, synd att det är så otroligt långt till Brunflo annars skull det va kul att kolla in din trollunge oxå, men bilderna har varit fina..

Kram kram

Jag har följt den här tråden sedan den startade så jag har inte bara hoppat in och läst ditt sista inlägg! Där kan man snacka om att läsa mellan raderna och att anklaga oss för att hålla ihop bara för att vi inte tycker om just den hingsten som din häst är efter är väl lite lågt?

Jag har inte skrivit något illa om några av dina hästar och jag tycker att din reaktion är anmärkningsvärd. Jag tycker precis som Shady att det är fel att avla på hästar som inte är godkända och det är väl tillåtet att tycka olika?

Sluta anklaga folk så ska du se att du får ett trevligare bemötande än du får just nu för jag måste säga att även jag blev besviken på ditt svar där du på engång attackerade mig bara för att jag inte tycker om just Troll och Simsalabim.

Det är inte bara du som har känslor och jag tycker att du är ganska så skarp i dina svar.

Jag tycker inte illa om dig på något sätt och ber om ursäkt om du blev sårad av mitt inlägg för det var inte meningen.

Men jag måste säga att jag är ganska så nyfiken på din islänning och skulle gärna se kort på honom också :D men om det tar dig en hel dag till för att få det att funka så behöver du givetvis inte lägga in dom :)

Ha en bra dag

Anneli

Din Trollunge är så söt :love:

jag skulle inte ha något emot att ha han i stallet :D även fast jag inte tycker om hans pappa så betyder det ju inte att jag smälter när jag ser dom små liven som man bara vill pussa och klema med hela dagarna :D

Anneli

Men snälla du läs vad jag skriver. Allting startade av att jag råkade skriva till Magdalena. Att hon skulle skriva om vad hon tyckte om min häst.Jag var varken spydig eller tjurig där utan var enbart glad att jag kommit in äntligen med fotona. Kolla in smiliesarna.
Då svarade hon tjurigt till mig att hon minsann inte behövde tycka att något är FULT osv.....Först hängde några upp sig för att jag råkade skriva fult...sedan att JAG blev arg på att ni inte tyckte om hingsten ifråga. Kan du visa mig var jag blev arg någonstans. För jag vet det inte själv faktist. Jag har försökt förklara mig gång på gång. Jag kan inte förklara bättre faktist.

Var har jag attackerat dig någonstans. Jag kanske tog ditt namn och svarade flera på för jag har modem det tar både tid och pengar.
Vill svara fort då vilket du kanske förstår?

Jag ber om ursäkt jag också om du tyckte att jag var dum mot dig. Men jag har aldrig menat att vara dum utan har blivit ledsen och besviken att ni hoppade på mig och anklagade mig.
Ord är ju ord och dom kan läsas på olika sätt beroende på vilket humör man är på och om man gillar personen som skriver orden. Gillar man inte personen i fråga så kan man läsa orden på ett helt annat sätt, har jag märkt.

Ang att avla på hästar som inte är godkända!
Det är klart att hon tycker det. Hon föder ju upp halvblodshästar själv fast isabeller om jag inte minns fel? Man måste ju måna om sitt leverbröd det lilla man kan tjäna. :smirk:
Jag har själv fött upp fjording från diplomsto som är AB-premierat. Jag tycker själv att det är dumt att ta en fjording som inte är värderad och godkänt.
Men det är ju lite skillnad på om man vill ha ett halvblod på 165-170 cm när man själv är väldigt liten. Sedan om man bara vill ha en skäck då ska man skita i det? Det var ju det som jag ville ha. Därför tog jag Simsalabim.

filleefterbetet2.JPG

Jasså är du intresserad av att se min islänning?
Prövar en annan grej så får vi se om det fungerar.
Hoppas! :crazy:

Ja, nu ser iaf jag fotot. Frågan är om NI ser fotot?
Glömde skriva att på fotot är han lite över året och efter sommarbetet. Nu i år blir han 3 år. :)

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 803
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka